Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

افتتاح ۶۳ پروژه کشاورزی استان تهران به مناسبت هفته دولت

ایانا-کشاورزی: با اجرای این ۶۳ پروژه کشاورزی ۷ هزار تن به تولیدات استان تهران اضافه خواهد شد.

افتتاح ۶۳ پروژه کشاورزی استان تهران به مناسبت هفته دولت

۶۳ پروژه کشاورزی استان تهران به ارزش ۹۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و با اشتغال‌زایی ۱۵۴۱ نفر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست مطبوعاتی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد با اعلام این خبر افزود: با اجرای این ۶۳ پروژه کشاورزی ۷ هزار تن به تولیدات استان تهران اضافه خواهد شد.

کریم ذوالفقاری اظهار داشت: از ۹۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری که برای اجرای ۶۳ پروژه صورت گرفته، ۵۷ میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی، ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی مختلف و ۱۲.۸ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده که برای زیر ساخت‌ها هزینه شده است.

او ادامه داد: در هفته دولت ۱۱ پروژه با سرمایه ۷۴۸ میلیون تومان در بخش عشایر استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان این که در استان تهران دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت تولید و بخش عمده‌ای از نهاده‌ها و علوفه‌های آب بر مورد نیاز واحدهای تولید کننده طیور از طریق واردات تامین شده است، اذعان داشت: برای مدیریت تولید و در راستای تنظیم بازار از طریق میدان بهمن و ۳۲ میدان میوه و تره بار در سطح استان تهران مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام روزانه به میزان ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن و مرغ گرم به میزان ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ تن روزانه عرضه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطر نشان کرد که هر کیلوگرم مرغ منجمد با قیمت عمده ۶۷۵۰ تومان و هر کیلوگرم مرغ گرم ۸۱۷۵ تومان در میادین میوه و تره بار تهران عرضه می‌شود تا به دست مصرف کننده برسد.

او میزان جوجه‌ریزی در این استان را در هر ماه ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد.

او درباره تدارکات این سازمان در روز عید قربان در مورد گوشت قرمز گفت: قرار است در ۶۰ نقطه استان تهران میدان های عرضه دام برای روز عید قربان آماده شود.

ذوالفقاری پیش بینی کرد در این نقاط ۵۰ تا ۶۰ هزار راس دام زنده و همچنین گوشت لاشه وارداتی با قیمت هر کیلوگرم ۳۳ هزار تومان به متقاضیان عرضه شود.

او درباره کشت برنج در استان تهران نیز گفت: اجازه کشت حتی یک هکتار برنج را به دلیل پر آب بودن آن در این استان نمی‌دهیم و محصولاتی مانند کلزا، آفتابگردان می‌توانند جایگزین کشت برنج شوند.

ذوالفقاری افزود: ما برنج را از الگوی کشت در استان تهران خارج کرده‌ایم.

او در عین حال تاکید کرد که تولید محصولات پر خطر با استفاده از آب آلوده در جنوب تهران ممنوع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت واحدهای مرغ تخم گذار آسیب دیده بر اثر بیماری آنفلوانزا به چرخه تولید، اظهار داشت: یک تیم ممیزی واحدهای مرغ تخم گذار در این استان راه‌اندازی شده که شرایط سختگیرانه‌ای را برای بازگشت واحدهای آسیب دیده در نظر گرفته‌اند.

او افزود: این تیم تمام مسایل بهداشتی واحدهای آسیب دیده از این بیماری را بررسی و سپس اجازه فعالیت می‌دهند.

ذوالفقاری گفت: ما برای افزایش تولید تخم مرغ، تسهیلاتی را به برخی از واحدهایی که ظرفیت کم تولید داشته قرار داده‌ایم.

 

او با اشاره به تولید ۵.۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تهران تصریح کرد: ارزش کل محصولات کشاورزی ما بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

ذوالفقاری ادامه داد: استان تهران در تولید شش محصول تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه‌ای، گل شاخه بریده، قارچ خوراکی و گیلاس و ظرفیت فرآوری مواد لبنی و شی خام رتبه اول کشاورزی را دارد.

او درباره اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی این استان اظهار داشت: از ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تهران ۵۶ هزار و ۱۸۴ هزار هکتار به آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند و سالانه ۵ تا ۶ هزار هکتار به این عدد اضافه می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ما برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به کشاورزان متقاضی پرداخت می‌کنیم.

او ادامه داد: در اراضی کشاورزی استان تهران به ازای مصرف هر متر مکعب آب نزدیک به دو کیلوگرم محصول تولید می‌شود در حالی که این عدد در سایر اراضی کشاورزی کشور ۱.۵ کیلوگرم است.

ذوالفقاری سطح گلخانه‌های این استان را ۳۲۰۰ هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: از این میزان ۲۱۰۰ هکتار گلخانه سبزی و صیفی و ۱۱۰۰ هکتار گلخانه‌های گل‌های شاخه بریده است.

او با اشاره به تولید ۹۲۶ میلیون گل شاخه بریده در استان تهران، از صادرات و عرضه گل‌های شاخه بریده گلخانه‌ای در شهرستان پیشوا در بازار مرکزی گل لندن خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید