Iranian Agriculture News Agency

گرانی به بازار آبزیان آمد

کمبود عرضه علت احتمالی افزایش قیمت ماهی

ایانا-کشاورزی: علت این افزایش قیمت می‌تواند بحران آب و کمبود عرضه ماهی باشد. افزایش قیمت ماهیان پرورشی به علت کمبود آب در مزارع پرورش ماهی اتفاق افتاده‌ است و در ارتباط با ماهی صیدی نیز علت این گرانی، کمبود صید بوده‌ است، این کاهش صید منجر به کمبود عرضه، کمبود تولید و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده‌ است.

کمبود عرضه علت احتمالی افزایش قیمت ماهی

قیمت ماهی طی هفته‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است، آن هم درست در روزهایی که بازار با افزایش قیمت مرغ روبه‌رو بوده و با در نظر گرفتن این افزایش قیمت، امکان آن وجود دارد که سبد خرید مردم از مرغ و ماهی خالی ‌شود.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در مورد گرانی قیمت ماهی به خبرنگار گروه اقتصادی ایانا اعلام کرد: «علت افزایش قیمت ماهی طی هفته‌های اخیر، مشخص نیست اما باید گفت علت این افزایش قیمت می‌تواند بحران آب و کمبود عرضه ماهی باشد. افزایش قیمت ماهیان پرورشی به علت کمبود آب در مزارع پرورش ماهی اتفاق افتاده‌ است و در ارتباط با ماهی صیدی نیز علت این گرانی، کمبود صید بوده‌ است، این کاهش صید منجر به کمبود عرضه، کمبود تولید و در نتیجه افزایش قیمت‌ها شده‌ است، به خصوص که در حال حاضر تولید ماهیان شمال به علت فصلی که در آن قرار داریم، کاهش یافته ‌است و در حال حاضر با کاهش عرضه و در نتیجه افزایش قیمت‌ مواجه شده‌ایم.»

یوسف‎خانی در پاسخ به این سوال که آیا عواملی چون افزایش قیمت نهاده‌ها و خوراک ماهی در این افزایش قیمت دخیل بوده‌است، پاسخ داد: «افزایش قیمت نهاده‌ها و یا کمبود خوراک ماهی، در افزایش قیمت ماهی تاثیری نداشته‌ و جزو عواملی به شمار می‌روند که تاثیر بسیار اندکی بر این افزایش قیمت گذاشته است.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید