Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت جهانی نهاده‌ها قیمت مرغ را بالا برد

ایانا-کشاورزی: قیمت ناشی از تغییرات قیمتی نهاده‌ها است و اینکه قیمت‌های جهانی خوراک طیور افزایش پیدا کرده است، بنابراین قیمت مرغ از این موضوع تبعیت می‌کند.

قیمت جهانی نهاده‌ها قیمت مرغ را بالا برد

چند ماهی می‌شود که بازار مرغ نوسانات قیمتی را تجربه می‌کند و مرغداران نسبت به اتفاقاتی در این بخش در جریان است و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد ناراضی هستند. در این مدت همواره انگشت اتهام نوسانات قیمتی و افزایش قیمت‌ها حول قیمت نهاده‌ها و بازی قیمتی که واردکنندگان با قیمت نهاده‌های طیور به راه انداخته‌اند نشانه رفته. در کنار این دلایل، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام در مورد دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار معتقد است که قیمت مرغ به دلیل افزایش جهانی قیمت خوراک طیور افزایش یافته است. به گزارش ایانا، مرتضی رضایی در آیین آغاز به کار چهارمین نمایشگاه ملی خوراک دام، طیور و آبزیان، در مورد افزایش قیمت مرغ در بازار توضیح داد: این قیمت ناشی از تغییرات قیمتی نهاده‌ها است و اینکه قیمت‌های جهانی خوراک طیور افزایش پیدا کرده است، بنابراین قیمت مرغ از این موضوع تبعیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه سالانه ۷۵ میلیون تن خوراک دام و طیور در کشور مورد نیاز است، گفت: از این میزان کمتر از ۱۰ میلیون تن به کشور وارد می‌شود.  

او یادآوری کرد که در حوزه تولید خوراک دام صنعتی ۲۰ میلیون تن ظرفیت‌سازی شده است که تنها نصف آن فعال است.

رضایی با اشاره به اینکه در ضریب تبدیل و نسبت خوراک طیور به تولید نسبت به همه جای دنیا عقب‌تر هستیم، توضیح داد:  متأسفانه مردم ما مرغ درشت می‌پسندد درحالی‌که این محصول دورریز زیادی دارد و ضریب تبدیل تولیدکننده برای تولید مرغ درشت خراب می‌شود. به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم مرغ کوچک استفاده کنند که هم سلامت و هم ضریب تبدیل بیشتری دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید