Iranian Agriculture News Agency

ایانا از تولید ماهیان زینتی پرسود گزارش می‌دهد

صدور ماهی‌های زینتی به عراق، افغانستان و ترکیه

ایانا-کشاورزی: سایت پرورش ماهیان زینتی علاوه بر تولید ماهیان زینتی در داخل کشور، صادرات به کشور عراق، افغانستان و ترکیه را نیز انجام می‌دهد.

صدور ماهی‌های زینتی به عراق، افغانستان و ترکیه

از پر سود‌ترین بخش‌های آبزی پروری، پرورش ماهی‌های زینتی است که همواره از گردش مالی بالایی در دنیا برخودار است و البته میزان ریسک‌پذیری بالایی را نیز می‌طلبد زیرا تاخیر چند ساعته در حمل و نقل می‌تواند زیان مالی فراوانی را برای فعالین این حوزه در بر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایانا به شهرستان محلات استان مرکزی؛ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان زنجیره تولید ماهیان زینتی در این شهرستان قرار گرفته است؛ سایت الگویی جامع تولید ترویجی ملی شیلات که در زمینه پرورش ماهیان زینتی فعالیت می‌کند و از بزرگترین تولیدکنندگان آکواریوم، ماهیان زینتی، داروهای ماهیان زینتی، مواد غذایی ماهیان زینتی و همچنین لوازم جانبی مانند گیاهان تزئینی در آکواریوم نیز به شمار می‌رود.

 

پرورش ماهی های زینتی صادراتی

 

تولید آکواریوم در این شهرستان سبب شده تا قیمت نهایی تولید آن در کشور به نصف قیمت وارداتی برسد.

این مجموعه که فعالیت خود را از 35 سال پیش آغاز کرده، در حال حاضر تولیدات ماهیان زینتی خود را به سراسر کشور ارسال می‌کند.

سایت پرورش ماهیان زینتی علاوه بر تولید ماهیان زینتی در داخل کشور، صادرات  به کشور عراق، افغانستان و ترکیه را نیز انجام می‌دهد.

همچنین  در فضای  ایجاد شده این مرکز 50 نفر به صورت مستقیم و در حدود 200 نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند. البته این مجموعه علاوه بر این فضا مجموعه‌های دیگری نیز در اختیار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید