Iranian Agriculture News Agency

واردات محصولات کشاورزی و دامی با ارز 4200 تومانی

جایگاه ویژه کالاهای اساسی در فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی

ایانا-کشاورزی: معاون اول رئیس جمهور فهرست 25 ردیفی واردات کالا به کشور با ارز دولتی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. فهرستی که در آن واردات انواع محصولات کشاورزی و دامی به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی، نگاه ویژه‌ای به این بخش و تخصیص ارز به آن شده است.

جایگاه ویژه کالاهای اساسی در فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی

واردات محصولات کشاورزی و دامی، ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، انواع کود شیمیایی، داروهای دامی ضروری و انواع بذر مشمول ارز دولتی با نرخ 4200 تومانی شد.

به گزارش ایانا، معاون اول رئیس جمهور فهرست 25 ردیفی واردات کالا به کشور با ارز دولتی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. فهرستی که در آن واردات انواع محصولات کشاورزی و دامی به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی، نگاه ویژه‌ای به این بخش و تخصیص ارز به آن شده است.

در فهرستی که اسحاق جهانگیری به استناد مصوبه هیات وزیران به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد، برنج وارداتی، گندم، گوشت قرمز سرد (سنگین)، گوشت قرمز سبک گرم، گوشت مرغ، تخم مرغ، کنجاله سویا، ذرت و جو به چشم می خورد.

همچنین در این فهرست، واردات داروهای دامی ضروری، انواع کود شیمیایی و انواع بذر به چشم می‌خورد.

شکر خام، روغن نباتی نیمه جامد و مایع، روغن خام، حبوبات شامل عدس، لپه، نخود و انواع لوبیا، انواع دانه‌های روغنی (سویا)، چای خشک و ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدکننده کالاهای اساسی مثل کمباین و نشاکاری برنج هم در این فهرست قرار دارد.

در کنار محصولات کشاورزی و دامی که قرار است با تخصیص ارز 4200 تومانی مجوز ورود به کشور گرفته‌اند، لاستیک سنگین، کاغذ چاپ و تحریر، کاغذ روزنامه، خمیر کاغذ و دارو و تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی هم قرار است با دلار دولتی به کشور وارد شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید