Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی:

شرایط تولید محصولات پروتئینی در کشور مطلوب است

ایانا-کشاورزی: در سال‌های متمادی سالانه بخش عمده نیاز کشور از تولید داخل تامین و ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می‌شده که این حجم واردات نیز برای تنظیم بازار نیاز است.

شرایط تولید محصولات پروتئینی در کشور مطلوب است

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازار شیر و گوشت مرغ و محصولات دامی از نظر تولید در شرایط ایده‌ال است.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، مرتضی رضایی در حاشیه بازدید از دامداری ۲۵۰ راسی گاوشیری گفت: ذخیره شیر و ذرت در کشور در حد مطلوب بوده و برای تولید گوشت بیشتر نیز برنامه ریزی بلند مدت شده است.

او با اشاره به ذخایر قابل توجه ذرت در کشور و نبود محدودیت در تامین آن افزود: تا سه ماه آینده ذرت داخلی هم به میزان ذخیره موجود اضافه و قیمت ها کمتر از زمان کنونی می‌شود.

رضایی با بیان اینکه جوجه یکروزه از خارج وارد نمی شود، ادامه داد: جوجه یکروزه مورد نیاز صنعت مرغداری در داخل کشور و حتی بیش از حد نیاز داخلی تولید و مازاد نیاز کشور به خارج صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت شیر در کشور تصریح کرد: شیر بیش از نیاز کشور تولید و سالانه حدود یک میلیون تن از این محصول به خارج صادر می‌شود.

او ادامه داد: صادرات این محصول با توجه به تامین نیاز داخلی صدمه‌ای وارد نمی‌کند و از طرفی قیمت شیر در بازار جهانی یک قیمت مناسب برای کشور است و باید به این نکته اشاره کرد که ایران در بخش تولید شیر جزو کشورهای پیشرو است و در این بخش از تکنولوژی روز استفاده می‌شود.

رضایی در رابطه با وضعیت کشور در بخش تولید گوشت گفت: در سال‌های متمادی سالانه بخش عمده نیاز کشور از تولید داخل تامین و ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می‌شده که این حجم واردات نیز برای تنظیم بازار نیاز است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود:برنامه بلند مدتی برای تامین نیاز گوشت کشور از طریق تولید داخلی هدف‌گذاری شده که بر اساس این برنامه توسعه پرورش گاوهای دو منظوره که هم از شیر و هم از گوشت آن استفاده شود و نیز توسعه پرورش گوسفندهای پربازده که توانایی چند قلوزایی و رشد سریع تر داشته باشند، بخشی از برنامه مذکور است.

او در خصوص قیمت گوشت مرغ هم بیان کرد: قیمت مرغ افزایش پیدا نکرده و منطقی است، اگر قیمت از دامنه خاصی خارج شود مرغ منجمد توزیع خواهد شد و شرکت پشتیبانی آمادگی کامل برای توزیع به موقع را دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بازار شیر و مرغ و محصولات دامی از نظر تولید در شرایط ایده‌ال است.

رضایی ادامه داد: دولت همه تلاش خود را برای تنظیم قیمت بازار به خصوص در رابطه با محصول ذرت به کار گرفت و با قیمت یارانه‌ای یعنی ارز سه هزار و ۸۰۰ تومان واردات انجام شد و قیمت‌ها در ثبات کامل قرار دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید