Iranian Agriculture News Agency

با دستور وزیر جهاد کشاورزی؛

آغازخرید توافقی برنج از کشاورزان مازندرانی

ایانا-کشاورزی: انواع برنج صدری هاشمی و طارم با هشت درصد شکستگی با قیمت هر کیلوگرم ۹ هزار و ۸۲۸ تومان، شیرودی پنج هزار و ۸۸۶ تومان و ندا و نعمت پنج هزار و ۲۳۸ تومان خریداری می‌شود.

آغازخرید توافقی برنج از کشاورزان مازندرانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از آغاز خرید توافقی برنج از کشاورزان مازندرانی خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله با شهیدی‌فر اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان، حفظ جریان تولید و تجارت و تنظیم بازار برنج داخلی و تامین بخشی از ذخایر راهبردی برنج از محل تولید داخلی، خرید برنج‌هایی که تولید داخل کشور و تولید در سال زراعی جاری باشد با دستور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

او ادامه داد: انواع برنج صدری هاشمی و طارم با هشت درصد شکستگی با قیمت هر کیلوگرم ۹ هزار و ۸۲۸ تومان، شیرودی پنج هزار و ۸۸۶ تومان و ندا و نعمت پنج هزار و ۲۳۸ تومان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به ازای هر درصد شکستگی بیش از هشت درصد از قیمت برنج خریداری شده کسر و شکستگی کمتر از هشت درصد ( حداکثر تا هفت و نیم درصد) به نرخ‌های اعلام شده اضافه می‌شود.

این مسؤول حداکثر شکستگی قابل قبول را ۱۵ درصد و حداقل شکستگی قابل قبول برای پرداخت جایزه را هفت و نیم درصد اعلام کرد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه برنج قابل خرید باید عاری از هرگونه آفت زنده باشد، گفت: برنج صدری هاشمی از کشاورزان استان گیلان و برنج‌های پرمحصول (شیرودی، ندا و نعمت) و طارم از استان مازندران خریداری می‌شود.

او زمان خرید برنج را در استان‌های مازندران و گیلان را حداکثر تا ۱۵ آذرماه امسال اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید