Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار:

تورم تولید در مرغداری‌های صنعتی به 13.28 درصد رسید

ایانا-کشاورزی: گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ٢.٦٠ و ٣٥.٩٩ درصد افزایش، موجب افزایش ١٠.٩٧ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده­اند. تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٦، معادل ١٣.٢٨ درصد (تورم سالانه) بوده است.

تورم تولید در مرغداری‌های صنعتی به 13.28 درصد رسید

شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار سال ١٣٩٧ به عدد ٢٧٨,١٣ رسید که ٦.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) کاهش و ١٠.٩٧ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است. گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با کاهش ٥.٨٢ و ٩.٨٣ درصدی، کاهش ٦.٩٦ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده­اند. همچنین گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ٢.٦٠ و ٣٥.٩٩ درصد افزایش، موجب افزایش ١٠.٩٧ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده­اند. تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به بهار ١٣٩٦، معادل ١٣.٢٨ درصد (تورم سالانه) بوده است.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز آمار ایران، بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در بهار ١٣٩٧ نشان می­دهد که تمام استان های کشور بجز استانهای تهران وسیستان و بلوچستان نسبت به فصل قبل با کاهش روبه رو بوده وبیشترین میزان کاهش مربوط به استان اردبیل با ١٦,٥٤درصد می باشد. همچنین بیشتر استان های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته اند، به طوری که استان تهران با ٥٢.٨٩ درصد  افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل قبل تجربه کرده‌اند.

در بهار ١٣٩٧ شاخص گروه مرغ به ٢٨٨,٥٢ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ٥.٨٢ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢.٦٠ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یک‌روزه به ترتیب ٢.٧٨ ٦.٧٦ و ٢.٣١ درصد نسبت به فصل قبل کاهش داشته‌اند. همچنین اقلام مذکور به ترتیب ٧.٣٠ و ٤.٤٩ درصد افزایش و جوجه یکروزه ٤.٣٤ درصد کاهش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته‌اند.

در بهار ١٣٩٧ شاخص گروه تخم مرغ به ٢٤٣,٨٦ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ٩.٨٣ درصدکاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥.٩٩ درصد افزایش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه­دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ١٠.٩٤ و ٨.٨٣ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان می دهد. همچنین اقلام مذکور نسب به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٨.٢٨ و ٥٦.٣٥ درصد افزایش داشته است.

این گروه شامل کود است، در بهار ١٣٩٧ شاخص کود به ٨٨٦,١٦ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١.١٢ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣.٩٠ درصد افزایش داشته.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید