Iranian Agriculture News Agency

8 هکتار از مراتع شهرستان فیروزکوه در آتش سوخت

ایانا-کشاورزی: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه از وقوع آتش سوزی در مراتع درده این شهرستان و از بین رفتن 8 هکتار از اراضی مرتعی این منطقه خبرداد.

8 هکتار از مراتع شهرستان فیروزکوه در آتش سوخت

به گزارش ایانا؛ جمشید جویباری با اعلام این خبر گفت: به محض وقوع این آتش سوزی عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان فورا خود را به منطقه رسانده و با کمک نیروهای آتش نشانی، فرمانداری و مردم محلی از گسترش آتش جلوگیری کرده و به اطفاء آن پرداختند.

این مقام مسئول با بیان اینکه عرصه های مرتعی و جنگلی از موهبت های الهی بوده و حفظ آن وظیفه همگانی به شمار می رود افزود: با توجه به گرم بودن هوا لازم است شهروندانی که به عرصه های طبیعی مراجعه می کنند دقت داشته باشند که در اثر یک بی احتیاطی و بی دقتی حادثه ای بزرگ رقم خواهد خورد و عرصه ای دچار آتش سوزی خواهد شد.

او توصیه‌‌هایی را به مردم و گردشگران ابراز داشت و درخواست کرد: هنگام مراجعه به عرصه های طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی، از روشن کردن آتش جداً خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید