Iranian Agriculture News Agency

شکرالله حاجی‌وند به ایانا خبر داد:

امسال کاهش تولید پسته نداریم

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت کشاورزی: می‌خواهند بازار صادراتی پسته ایران را…

ایانا-کشاورزی: در سال جاری 2برابر سال گذشته تولید پسته خواهیم داشت، هم اکنون 80 تا 100 هزار تن پسته تولید سال گذشته در انبارهای کشور موجود است.

امسال کاهش تولید پسته نداریم

پسته یکی از محصولاتی است که همواره برای کشور ارزآور بوده است. چندیست زمزمه‌هایی در خصوص کاهش تولید پسته کشور به دلیل بی‌آبی به گوش می‌رسد و حتی خبرهایی مبنی بر صادرات پسته تاجیکی با برند ایران به گوش می‌رسد.

شکرالله حاجی‌وند مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی درخصوص خبرهایی که درباره کاهش تولید پسته که گفته می شود 80 درصد کاهش یافته به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا‌، این خبر را تکذیب کرد و گفت: این مساله صحت ندارد.

او با بیان اینکه در سال جاری 2 برابر سال گذشته تولید پسته خواهیم داشت، افزود: هم اکنون 80 تا  100 هزار تن پسته تولید سال گذشته در انبارهای کشور موجود است. صحبت در خصوص کاهش میزان تولید پسته در واقع ریختن آب در آسیاب صادرکنندگان است‌.

حاجی‌وند، در باره خبرهایی که در رابطه با صادرات پسته تاجیکی به نام پسته ایرانی، به منظور حفظ بازارهای صادراتی شنیده می‌شود هم گفت: اطلاعی در خصوص صادرات پسته تاجیکی با برند ایران ندارم.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای توسعه پسته‌های صادرات محور باید مباحث فنی و اصولی در باغات پسته رعایت شود، گفت: برای این موضوع باغات کشور باید مدرن شود.

او با یادآوری این موضوع که کشورهای بسیاری درصدد آن هستند تا بازار صادراتی پسته ایران را تصاحب کنند، افزود: با به کارگیری تجهیزات و تکنیک‌های روز، رعایت مسائل بهداشت در باغ‌ها و مدیریت کف باغ می‌توانیم  این مساله را مدیریت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید