Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان:

نسبت زنان مدیر در کشور به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

ایانا-کشاورزی: تاکنون ۲۱ مورد انتصاب مدیران زن در استان‌ها داشتیم که با احتساب مدیران مراکز جهاد کشاورزی، تعداد مدیران زن به مراتب بیشتر از این تعداد است.

نسبت زنان مدیر در کشور به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان گفت: طرح ارتقای سطوح مدیریتی زنان از سال ۹۶ آغاز شده است و تکلیف قانونی است تا پایان برنامه ششم توسعه، نسبت زنان مدیر در کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فروغ‌السادات بنی‌هاشم در نخستین نشست کمیسیون امور زنان در سال جاری افزود: وزارت جهاد کشاورزی برنامه گسترده‌ای در خصوص تربیت مدیران آینده دارد که در این طرح، شایسته‌سالاری و نگاه مساوی حاکم است.

به گفته او، تاکنون ۲۱ مورد انتصاب مدیران زن در استان‌ها داشتیم که با احتساب مدیران مراکز جهاد کشاورزی، تعداد مدیران زن به مراتب بیشتر از این تعداد است و امیدواریم انتصاب مدیران زن به ویژه در سطح ستاد شتاب بیشتری گیرد و شاهد اقدامات موثرتری باشیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش توانمندی‌های مدیریتی زنان را از محورهای اساسی برنامه کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۷ عنوان کرد.

او افزود: برای اجرای هر چه بهتر طرح ارتقای سطوح مدیریتی زنان لازم است اعضای کمیسیون امور زنان که نماینده دستگاه خود هستند، در حوزه کاری خود، افراد باصلاحیت را معرفی کنند.

در این نشست، دستیار وزیر جهاد کشاورزی در حقوق شهروندی نیز در خصوص اثرات تبیین منشور حقوق شهروندی در رضایتمندی شغلی اظهار داشت: منشور حقوق شهروندی بعد از ابلاغ به وزراتخانه‌ها، بومی‌سازی شده است و در وزارت جهاد کشاورزی نیز این منشور دارای ۸ سرفصل است که اصل برابری از مهمترین آنهاست.

طاهره فیروزی افزود: برای اجرای اصل برابری باید تغییر نگرش در مدیران و سپس کارمندان صورت گیرد، که با رعایت این اصل و جلوگیری از تبعیض، رضایتمندی شغلی ایجاد خواهد شد.

او از تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر ارتباط مستقیم و مستمر با بهره‌برداران بخش کشاورزی خبر داد و گفت: مهندس حجتی بر آشنا کردن بهره‌برداران بخش کشاورزی با حقوق شهروندی آنان تاکید دارد به طوری که ما به عنوان متولیان حقوق شهروندی وظیفه داریم بهره‌برداران بخش کشاورزی که اشراف کامل به حق و حقوقشان ندارند را آگاه کنیم.

فیروزی در عین حال افزود: با توجه به حضور زنان روستایی و عشایری در چرخه اقتصاد در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی باید به سمتی برویم تا آنان را به حق و حقوق خود واقف کنیم.

او خاطرنشان کرد: رضایتمندی اعم از شغلی، پستی، سازمانی و... وابسته به این است که با توجه به توانمندی‌هایمان در جای خود دیده شویم.

دستیار وزیر جهاد کشاورزی در حقوق شهروندی بر اجرای کار تیمی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید تمرکز ما بر این باشد که در مسیر درست به سمت رسیدن هدف گام برداریم و در مقابل شرایط سخت، بکوشیم تا با شرایط موجود کمترین آسیب را ببینیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید