Iranian Agriculture News Agency

ابوذر صادقی مدیر پروژه ملی نهال‌های پرورشی و گواهی شده دراصفهان:

نهال‌های گواهی شده به بازار می‌آیند

ایانا-کشاورزی: این نهال‌ها با توجه به نحوه پرورش و اصلاح شدن آنها علاوه بر گواهی اصالت دارای شناسنامه هم هستند و از دانه‌ها و پایه‌های مادری پرورش یافته‌اند.

نهال‌های گواهی شده به بازار  می‌آیند

نخستین نهال‌های شناسنامه‌دار و گواهی شده رونمایی شدند.

این نهال‌ها در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شرکت کشاورزی فجر اصفهان در شهرستان اردستان رونمایی و لیبل گذاری شد. این نهال‌ها نخستین محصولات گیاهی و نهال‌های گواهی شده در ایران هستند. 

ابوذر صادقی مدیر پروژه نهال‌های پرورشی و گواهی شده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا گفت: این نهال‌ها نخستین نهال‌هایی هستند که علاوه بر گواهی صحت و سلامت، اصلاح شده و دارای شناسنامه اصالت هستند. 

او در مورد پروژه تولید نهال اصیل توضیح می‌دهد: این پروژه از سال ٩٣ شروع شده است. دانه‌های اولیه این نهال‌ها از ایتالیا وارد شد و تحت مراقبت اقدام به پرورش نهال‌ها شد.

او اضافه می کند: براى این طرح ١٣ رقم دانه میوه از جمله شلیل، هلو، گیلاس، سیب، گلابى و... انتخاب و به ایران وارد شد. 

میر پروژه پرورش نهال‌های شناسنامه‌دار گفت: این نهال‌ها با توجه به نحوه پرورش و اصلاح شدن آنها علاوه بر گواهی اصالت دارای شناسنامه هم هستند و از دانه‌ها و پایه‌های مادری پرورش یافته‌اند. 

او اضافه می‌کند: نهال‌ها به طور عادی و سنتی پرورش پیدا می‌کنند با توجه به نحوه پرورش از گواهی سلامت برخوردار هستند و تنها بر اساس خوداظهارى پرورش‌دهنده دسته‌بندى مى‌شوند. این نهال‌ها دارای برچسب سبز رنگ هستند اما این نهال‌ها بر اساس خوداظهارى گواهى نمى‌گیرند بلکه از ابتدا گواهى اصالت و شناسنامه دارند. این نوع نهال‌ها دارای برچسب آبی رنگ هستند و موسسه تحقیقات ثبت و گواهى نهال این نهال‌ها را تایید مى‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید