Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در گفت‌وگو با ایانا:

تولید محصولات دامی استاندارد می‌شود

طرح آزمایشی تولید محصولات باغی و کشاورزی در حال اجراست

ایانا-کشاورزی: دستورالعمل استاندارد سازی تولید محصولات باغی و کشاورزی تدوین شده و به شیوه آزمایشی در چهار یا پنج شهرستان در حال اجراست و تاکنون موفق بوده است.

تولید محصولات دامی استاندارد می‌شود

دستورالعمل استانداردسازی تولید محصولات دامی و شیلاتی تا پایان سال نهایی و تنظیم می‌شود.

سعید سعادت مدیرکل دفتر سلامت غذا و محیط زیست وزارت جهاد کشاورزی در جریان بازدید از خبرگزاری ایانا، گفت: دستورالعمل استاندارد سازی تولید محصولات باغی و کشاورزی تدوین شده و به شیوه آزمایشی در چهار یا پنج شهرستان در حال اجراست و تاکنون موفق بوده است.

او اضافه کرد: برای اجرای این طرح هرچند پیش‌نیاز و پس‌نیازهایی وجود دارد که برای آن هم برنامه‌ریزی دقیق شده اما استانداردسازی تولید با همه ملزومات آن در حال اجراست. استانداردسازی به معنای واقعی کلمه از نحوه تولید تا عرضه و ارائه و حتی بسته‌بندی شامل این طرح می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت غذا و محیط زیست با اشاره به اینکه نظارت بر بازسازی ذخایر مورد استفاده در بخش کشاورزی زیر نظر این دفتر است، توضیح می‌دهد: حفظ تنوع زیستی به طور جداگانه بر عهده سازمان‌های تحقیقاتی هر بخش است. اما دفتر محیط زیست و سلامت غذا به دلیل نوع و شیوه کاری از میزان بازسازی، نحوه بازسازی و میزان ذخایر اطلاع دارد. می‌توان گفت از لحاظ حفط ذخایر در وضعیت مطلوبی هستیم.

او اضافه می‌کند: در مورد حفظ تنوع زیستی به خصوص پوشش گیاهی و جانوری میزان و شیوه حفظ نیز به طور دقیق و مشخص بررسی و پایش می‌شود. البته حتی حفظ ذخایر ژنتیکی یا بیولوژیکی و حتی میکرو ارگانیسم‌ها کشور هم در نقطه مطلوبی هستیم. همچنین ما به عنوان یکی از کشورهای خاور نزدیک برنامه‌ای را که فائو برای حفظ ذخایر زیستی منطقه و کشور برعهده ایران گذاشته است، تقبل کرده و مقدمات این همکاری هم فراهم شده است. این طرح برای حفظ تنوع زیستی و پوشش گیاهی بسیار با اهمیت است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید