Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی:

موفقیت در صادرات با تولید قطبی محصول در شهرک‌های کشاورزی

ایانا-کشاورزی: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در همایش مدیران شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه کشاورزی باید به صورت قراردادی و قطبی پیگیری شود، گفت: این مساله سبب خواهد شد تا در صادرات محصولات در بازارهای جهانی موفق عمل کنیم.

موفقیت در صادرات با تولید قطبی محصول در شهرک‌های کشاورزی

به گزارش ایانا، محمدعلی طهماسبی با تاکید به اینکه این اقدام فقط در قالب شهرک‌های کشاورزی قابل دسترسی و عملی خواهد بود، گفت: برای دستیابی به ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی بایستی اولویت‌بندی صورت گیرد و برای رسیدن به اولویت‌ها از قبیل تولید بذر هیبرید بایستی امتیازاتی را برای تامین‌کنندگان قائل شویم که این مساله در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

او ادامه داد: هدف ما، افزایش درآمد ملی در کشور است که این هدف جز با خدمات ارزان قیمت، واگذاری با قیمت پایین به سرمایه‌گذاران، کاهش بروکراسی اداری، استفاده از تکنولوژی های روز ccHp , cHp و فن‌آوری‌های نوین از قبیل کاهش انرژی  با بهره گیری از انرژی زمین و... امکان‌پذیر است.

طهماسبی ایجاد شهرک‌های کشاورزی و تجمیع واحدهای گلخانه‌ای را به سبب استفاده مشترک از خدمات و  بکارگیری دانش فنی، یکی از مثبت‌ترین راه‌های کاهش هزینه‌ها در تولید، عنوان کرد و افزود: این تجمیع می‌تواند از هدر رفت میلیاردی هزینه‌ها جلوگیری کند.

مجری طرح گلخانه‌های کشور نیز در این همایش با بیان اینکه استقبال ۶۰ درصدی خوداجرایی در ایجاد گلخانه‌های خصوصی نشان از آگاهی عمومی از جایگاه و ارزش مجتمع‌های گلخانه‌ای دارد، گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی فرصتی عظیم در هدایت و راهبری متقاضیان بزرگ سرمایه‌گذاری در این بخش است.

 

پدیدآورنده: ساناز بردبار حقیقی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید