Iranian Agriculture News Agency

خرید ۷۳ هزار تن برگ سبز چای در سال جاری

۹۸.۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

ایانا-کشاورزی: ارزش برگ سبز چای خریداری شده ۱۵۵ میلیارد تومان است و تاکنون نزدیک به ۹۸.۶ میلیارد تومان آن معادل ۶۴ درصد به چایکاران پرداخت شده است.

۹۸.۶ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد

۷۳ هزار و ۲۰۴ تن برگ سبز چای از اول اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون از کشاورزان چایکار کشور خریداری شده است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان چای کشور گفت: ارزش برگ سبز چای خریداری شده ۱۵۵ میلیارد تومان است و تاکنون نزدیک به ۹۸.۶ میلیارد تومان آن معادل ۶۴ درصد به چایکاران پرداخت شده است.

حبیب جهانساز اظهار داشت: ۴۹.۶ درصد برگ سبز چای خریداری شده از نوع درجه یک و ۵۱.۴ درصد درجه دو است و چین دوم برگ سبز چای ادامه دارد.

او پیش‌بینی کرد: امسال به علت خشکسالی و سرمازدگی ابتدای فصل، معادل سال گذشته به میزان ۱۰۸ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شود.

جهانساز چای خشک مورد نیاز کشور را سالانه ۱۱۰ هزار تن عنوان و تصریح کرد: امسال حدود ۲۵ هزار تن نیاز چای خشک کشور در داخل تولید خواهد شد.

او با بیان این که سال گذشته نزدیک به ۵ هزار تن چای خشک وارد کشور شد، گفت: در سال ۹۶ نزدیک به ۱۵ هزار تن صادرات چای خشک از کشور داشتیم.

رییس سازمان چای کشور، چای تولید داخل را نسبت به چای وارداتی با کیفیت دانست و از مردم خواست از چای داخلی حمایت کنند.

او اظهار داشت: برای چای بهاره کشور، برندسازی شده و بخشی از آن در حال فرآوری است.

جهانساز درباره نوسازی باغات چای گفت: سالانه بیش از یک هزار هکتار برنامه نوسازی باغات چای را در دستور کار داریم و امسال هم پیش بینی می شود ۱۲۰۰ هکتار از این باغات بازسازی شود.

او افزود: سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق تخصصی چای برای بازسازی کارخانجات و باغات چای پرداخت شد و برآورد می‌کنیم این رقم تسهیلات در سال ۹۷ تا ۲۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

جهانساز یادآور شد: بخشی از تسهیلات پرداختی صندوق تخصصی چای در سال گذشته برای بیمه فراگیر چایکاران هزینه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید