Iranian Agriculture News Agency

حکایت رئیس اتحادیه بارفروشان از گرانی میوه‌ها

سرمای بهاری عرضه میوه‌های هسته‌دار را کاهش داد

ایانا-کشاورزی: سرمای اواخر فروردین ماه سبب از بین رفتن میوه‌های سردرختی شده است، به همین دلیل با مشکل عرضه میوه‌های هسته‌دار روبه‌رو هستیم.

سرمای بهاری عرضه میوه‌های هسته‌دار را کاهش داد

با گذر از میوه‌فروشی‌های و برچسب‌های  قیمت بر روی میوه‌ها هوش از سر هر بیننده‌ای می رود؛ به دیدن این قیمت‌ها در زمان نوبرانه میوه‌ها عادت داشته‌ایم، اما با شرایط کنونی و این قیمت ها، طبقه متوسط جامعه هم حتی دیگر قادر به خرید میوه در سبد غذایی خود نیستند؛ وقتی قیمت گیلاس از کیلویی 18 هزار تومان شروع می‌شود و در برخی مغازه‌های پایتخت به کیلویی 32 هزار تومان هم می‌رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه با توجه به قیمت‌های حال حاضر میوه‌ها تقاضا برایشان کم است، گفت: در غیر این‌صورت کمبود عرضه بیشتر احساس می‌شد.

حسن صابری با بیان اینکه سرمای اواخر فروردین ماه سبب از بین رفتن میوه‌های سردرختی شده است، افزود: به همین دلیل با مشکل عرضه میوه‌های هسته‌دار روبه‌رو هستیم.

او با بیان اینکه واردات این محصولات به کشور نیز صورت نمی‌پذیرد، گفت: با مشکلات موجود ارزی واردات این میوه‌ها برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد قیمت میوه‌ها در مناطق مختلف شهر تهران متفاوت است به طوری که قیمت میوه‌ای همچون هلو در اطراف میدان فاطمی و خیابان ولیعصر 7تا 8 هزار تومان به فروش می‌رسد و این قیمت در خیابان قزوین و میدان راه آهن کیلویی 5 هزار تومان است. سایر میوه ها نیز قیمت‌هایی چند هزار تومانی دارند؛ قیمت زرد آلو 8900تومان، شلیل 9000تومان و آلبالو هم 10000تومان. با این قیمت‌های میوه‌های تابستانی به نظر می‌رسد امسال قیمت میوه حکم طلا پیدا کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید