Iranian Agriculture News Agency

در مشاغل خانگی شهرستان فردیس صورت می گیرد؛

فرآوری یک تن زیتون در روز

ایانا-کشاورزی: در ابتدا با بسته‌بندی 20 کیلویی بدون وسلیه نقلیه، زیتون‌ها را به دست مشتری می‌رساندیم؛ بعد از مدتی هر کدام مسولیتی را عهده‌دار شدیم 2 نفر مشغول تولید شدیم و یک نفر با ماشین سواری شخصی شروع به پخش و فروش کرد.

فرآوری یک تن زیتون  در روز

بدترین اتفاق ممکن برای هر کشاورزی، نابودی محصول تولیدی دست رنج خودشان و یا خرید این تولیدات با قیمت پایین است که حتی جوابگوی هزینه تولیدشان نیز نخواهد بود، همین مساله سبب شده تا حسن محمدی صنعتگر بسته‌بندی زیتون  به تهران مهاجرت کند و سال‌ها به عنوان مدیر فروش در شرکت‌های مختلف تجربه کسب کند تا در نهایت شرکت فراوری زیتون خود را در استان کرج دایر کند.

او فعالیت خود را با مجوز مشاغل خانگی آغاز کرده و در صدد گسترش این مجموعه است و موفقیت خود را مدیون سال‌هایی می‌داند که به عنوان مدیرفروش فعالیت کرده است.

حسن محمدی صنعتگر بسته‌بندی زیتون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه چون کشاورززاده بوده از همان ابتدا دغدغه فروش محصولات خودشان را داشته، گفت: این مساله سبب شد تا در حدود 15سال پیش به تهران مهاجرت کنم.

او با بیان اینکه در مردادماه 94 با 3 نفر تصمیم به خرید مستقیم زیتون از طارم و فروش آن در کرج گرفتیم و آن را عملیاتی کردیم، افزود: در ابتدا با بسته‌بندی 20 کیلویی بدون وسلیه نقلیه، زیتون‌ها را به دست مشتری می‌رساندیم؛ بعد از مدتی هر کدام مسولیتی را عهده‌دار شدیم 2 نفر مشغول تولید شدیم و یک نفر با ماشین سواری شخصی شروع به پخش و فروش کرد.

محمدی با تاکید به اینکه پشتکار، همراه با همدلی و ایمان به خدا منشا حرکت‌مان شد، افزود: ماه‌های بعد 2 نفر به مجموعه اضافه شدند و فعالیت‌مان را کمی گسترده‌تر کردیم.

او  افزود: حرکت درست مجموعه و پرداخت پول نقد به کشاورز سبب شد تا آنان نیز تمایل بیشتری به فروش داشته باشند.

صنعتگر بسته‌بندی زیتون با بیان اینکه این مجموعه امتحان خود را در زمینه فروش پس داده است، گفت: برای دریافت تسهیلات برای مجموعه‌های اینچنینی باید میزان بروکراسی اداری و نحوه دریافت تسهیلات را تغییر دهند.

او با تاکید بر اینکه با کت و شلوار و پشت میزنشینی نمی‌توان موفق عمل کرد، افزود: باید مدیران نیز هم پا با کارگران برای رسیدن به موفقیت تلاش کنند و اینگونه تسلط بیشتری بر امور دارند.

محمدی با بیان اینکه زیتون در این مجموعه در پنج سایز و کیفیتی برابر بسته‌بندی می‌شوند، افزود: مازاد زیتون‌هایی که قابلیت بسته‌بندی ندارند برای مصارف بهداشتی و آرایشی مرجوع می‌شوند.

مدیر این شرکت مشاغل خانگی گفت: روزانه یک تن تولید و یک تن فروش در این مجموعه صورت می‌گیرد.

او یکی از فعالیت‌های موثر در زمینه زیتون را ممنوعیت واردات این محصول به کشور عنوان کرد و ادامه داد: اینگونه حمایت‌ها و حمایت‌های دیگر مانند معافیت‌های مالیاتی، پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی که امتحان خود را پس داده‌اند، می‌تواند بسیار موثر باشد.

محمدی در پایان تاکید کرد: این که گفته می‌شود کار  نیست و جوانان بیکارند، اشتباه است، زیرا داشتن هدف و تلاش در راه رسیدن به آن همراه با توکل به خدا بسیار مهم است و سبب می‌شود ناامید نشوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید