Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران:

ضرر20 درصدی مرغداران همچنان ادامه دارد

ایانا-کشاورزی: قیمت 9250تومانی مرغ تنها در حد یک اطلاعیه است و قیمت مرغ هنوز به سقفی که باید و توافق شده است، نرسیده. به‌علاوه مرغدار همچنان در حال ضرر کردن است این قیمت فقط اعلام شده و قیمت واقعی مرغ در بازارچیزی در حدود هشت تا هشت هزار و 500 تومان است.

ضرر20 درصدی مرغداران همچنان ادامه دارد

در بازار مرغ که چند ماهی است به علت مشکلاتی چون افزایش قیمت نهاده‌ها و نوسانات ارزی  دچار تلاطم و التهاب شده ‌است، به‌ تازگی صحبت از افزایش قیمت این محصول به گوش می‌رسد. خبرها می‌گویند با موافقت ستاد تنظیم بازار، بر سر قیمت 9250 تومانی مرغ توافق شده ‌است اما مرغداران معتقدند که این قیمت تنها در حد یک اطلاعیه است و هنوز در بازار افزایش قیمت مرغ دیده نمی‌شود، البته قیمت مرغ در بازار نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در پاسخ به این سوال که قیمت حال حاضر مرغ در  بازار چقدر است به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا می‌گوید: «قیمت 9250تومانی مرغ تنها در حد یک اطلاعیه است و قیمت مرغ هنوز به سقفی که باید و توافق شده است، نرسیده. به‌علاوه مرغدار همچنان در حال ضرر کردن است این قیمت فقط اعلام شده و قیمت واقعی مرغ در بازارچیزی در حدود هشت تا هشت هزار و 500 تومان است. وظیفه دولت هنگام اعلام قیمت یک محصول این است که تلاش کند بازار به قیمت مورد نظر  برسد ولی دولت در حال حاضر توانایی این افزایش قیمت در بازار را ندارد و باید گفت خسارت و هزینه ناشی از نرسیدن به این نرخ تنها متوجه تولیدکننده می‌شود قیمت مرغ امروز در بازارعمده‌فروشی‌ها در تهران (مانند بازار بهمن) در حدود هفت تا هفت هزار و 500 تومان  است و در خرده‌فروشی‌ها در حدود هشت هزار تومان به فروش می‌رسد.»

غلامعلی فارغی ادامه داد: «مرغدار در حال حاضر 15 تا 20 درصد ضرر می‌دهد و البته باید به این نکته اشاره کرد که این عدد تنها مختص به الان نیست بلکه مرغدار سه ماه است که ضرر می‌کند.»

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در ارتباط با قیمت نهاده‌های تولید مرغ اعلام کرد: «قیمت نهاده‌ها نسبت به یک ماه گذشته کاهش یافته است، اما هنوز به میزان واقعی خود نرسیده، قیمت نهاده‌ها حدود 10 درصد کاهش یافته و اگر روند کاهشی این نهاده‌ها تا 5 الی 10 درصد دیگر نیز ادامه پیدا کند، در آن شرایط قیمت نهاده‌ها سر جای واقعی خودش قرار می‌گیرد و به نوعی به میزان واقعی که باید باشد، می‌رسد.»

 

 

 

 

 

 

 

پیوست:

مصوبه‌ای با عنوان «اصلاح ترکیب اعضای ستاد هدفمندی یارانه‌ها و کارگروه‌های تنظیم بازار، کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و ساماندهی گندم، آرد و نان»، در جلسه مورخ 24 مهر 96 هیئت محترم وزیران تصویب شده و وظایف کارگروه تنظیم بازار را به وزیرمحترم صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید