Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد

پرداخت مطالبات کلزاکاران تا پایان هفته

ایانا-کشاورزی: کلزاکارانی که محصول خود را تا تاریخ چهارم تیر تحویل دادند ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند‌، مابقی پول آنها نیز تا پایان این هفته پرداخت خواهد شد.

پرداخت مطالبات کلزاکاران تا پایان هفته

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: کلزاکارانی که محصول خود را تا ۲۲ خرداد تحویل داده اند کل مطالبات خود را دریافت کردند.

به گزارش ایانا، یزدان سیف معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری امروز با تاکید به اینکه کلزاکارانی که محصول خود را تا تاریخ چهارم تیر تحویل دادند ۵۰ درصد مطالبات خود را دریافت کردند‌، گفت:  مابقی پول آنها نیز تا پایان این هفته پرداخت خواهد شد.

او در خصوص وضعیت خرید گندم نیز گفت: با توجه به کاهش بارندگی تاکنون 14.7 درصد نسبت به سال گذشته کاهش خرید داشته‌ایم، اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به باقی مانده خرید در استان‌های سردسیر مانند همدان، کرمانشاه، زنجان و چند استان دیگر ، میزان خرید سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

سیف همچنین در مورد کشت دانه‌های روغنی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 290 هزار تن انواع دانه‌های روغنی از جمله کلزا، آفتابگردان و گلرنگ را تحویل گرفتیم، گفت: این عدد نسبت به سال گذشته در حدود 71 درصد رشد نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در مورد خرید تضمینی چغندر قند و کشت آن گفت: حدود 817 هزار تن چغندری که کشت پائیزه شده توسط کشاورزان تحویل کارخانجات فرآوری چغندرقند شده است.

او با بیان اینکه طی سالیان اخیر کشت پائیزه تقریبا به فراموشی سپرده شده بود، افزود: از سیاست‌های کشور در حوزه بهره‌وری آب به دلیل پایین بودن سطح تبخیر، کشت پائیزه مورد حمایت قرار گرفته و شاهد تغییرات خوبی در زنجیره کالاهای اساسی از جمله شکر  بوده‌ایم.

سیف در خصوص وضعیت تحویل شکر به کارخانجات نیز گفت: از 817 هزار تن چغندری که تحویل کارخانجات شده، 84 هزار تن شکر استحصال شده. سال گذشته توسعه کشت چغندرقند سبب فعال شدن کارخانجات قند و شکر در کشور شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید