Iranian Agriculture News Agency

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

۱۳ میلیون تن گندم امسال در کشور تولید می شود

در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت

ایانا-کشاورزی: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش‌بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

۱۳ میلیون تن گندم امسال در کشور تولید می شود

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: طبق پیش بینی، امسال بیش از ۱۳میلیون تن گندم در کشور از مزارع این محصول برداشت خواهد شد که ۱۰میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، عباس کشاورز در جریان بازدید از یک مجتمع زراعی و کشاورزی در شهرستان خمین، اظهار کرد: این میزان تولید گندم از دو میلیون و ۶۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دیم تولید می‌شود.

او با بیان اینکه امسال در سومین سال متوالی خودکفایی در تولید گندم هستیم و نیازی به واردات این محصول نیست، ادامه داد: در سال گذشته ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم برداشت شد که طبق پیش‌بینی، در سال جاری نسبت به سال گذشته یک میلیون افزایش تولید گندم خواهیم داشت.

کشاورز بیان کرد: همچنین امسال میزان گندمی که از کشاورزان در سطح کشور به صورت تضمینی خریداری خواهد شد، بیش از ۱۰ میلیون تن است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: از جمله روش‌های آبیاری در کشاورزی آبیاری زیرسطحی است، در این روش آبیاری، ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر آب در زیر خاک تزریق می‌شود و این روش باعث افزایش تولید محصول و کشاورزی پایدار خواهد شد.

او خاطرنشان ساخت: توسعه کشاورزی حفاظتی بر سه اصل تناوب، حفظ باقیمانده گیاهان و انجام حداقل عملیات خاک‌ورزی با اولویت کشت مستقیم از برنامه اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تقویت حاصل خیزی خاک را مهمترین عملکرد در طرح کشاورزی حفاظتی دانست و عنوان کرد: در این نوع کشاورزی، استفاده از دستگاه کارنده حفاظتی باعث افزایش تولید، مدیریت مصرف آب و پایداری کار کشاورزی می‌شود و به دنبال آن این روش کلید بهبود خاک کشاورزی در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید