Iranian Agriculture News Agency

خسرو شهبازی مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

ورود پنج نژاد برتر دام برای اصلاح و پرورش به کرمانشاه

ایانا-کشاورزی: تا ٢ماه آینده پنج نژاد برتر دنیا برای اصلاح و پرورش به این مرکز آورده می‌شوند. این مرکز با اصلاح نژاد دام شیری به رکورد ٤٥ لیتر شیر در روز دست یافته است.

ورود پنج نژاد برتر دام برای اصلاح و پرورش به کرمانشاه

کرمانشاه با ٩٤٦ هزار هکتار زمین کشاورزی قطب تولید محصولات کشاورزی (دامی و باغی) است.

به گزارش ایانا، مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه در  بازدید از اراضی طرح آبیاری تحت فشار در سر پل ذهاب کرمانشاه گفت: این استان بیش از ٩٤٦ هزار  هکتار زمین زراعی دارد که بیش از ٢٤٠ هزار هکتار آن آبی و بقیه کشت دیم۶ است.

خسرو شهبازی اضافه کرد: حدود ٧٣ هزار هکتار از این اراضی با کمک و همیاری مردم به شبکه آبیاری تحت فشار متصل شده است.

او در مورد سیستم آبیاری موجود در این زمین‌ها گفت: در بیشتر مزارع از آبیاری قطره‌ای و تیپ استفاده شده است. اما از آنجا که پدیده گرد و غبار بر روی فتوسنتز گیاه اثر دارد، سعی شده در مزارع خاص (سبزیجات برگی) از آبیاری بارانی هم استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اهمیت اصلاح نژاد در موضوع دامداری گفت: مرکز تحقیقات و پژوهش جهاد کشاورزی مرکز اصلاح نژاد نیز هست و گوشت دام‌های اصلاح شده هم مصرف داخلی دارد و برای صادرات بسیار مناسب است و مشتریان بسیاری دارد.

او اضافه کرد: تا ٢ماه آینده پنج نژاد برتر دنیا برای اصلاح و پرورش به این مرکز آورده می‌شوند. این مرکز با اصلاح نژاد دام شیری به رکورد ٤٥ لیتر شیر در روز دست یافته است.

شهبازی در مورد عملکرد کشاورزی در سطح گفت: عملکرد کشت در این استان به ١٨٢ تن در هکتار رسیده است. متوسط عملکرد کشت چغندر قند ٧٥ تن در هکتار و کلزا به ٢.٤ تن در هکتار رسیده که امسال به ٣تن می‌رسد، این میزان ٢.٥ برابر عملکرد کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید