Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران:

سرشماری از مرغداری‌های کشور از ١٩ تیر تا ١٠ مردادماه

ایانا-کشاورزی: این طرح برای هر دو نوع مرغداری به صورت تمام شماری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از 19 هزار مرغداری به اجرا در خواهد آمد. هدف از انجام این طرح، بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است.

سرشماری از مرغداری‌های کشور از ١٩ تیر تا ١٠ مردادماه

این طرح برای هر دو نوع مرغداری به صورت تمام شماری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از ١٩هزار مرغداری به اجرا در خواهد آمد. هدف از انجام این طرح، بهنگام سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است. در این طرح آمارگیری حدود ٤١٧ نفر کارشناس مسئول، مسئول گروه، مأمور آمارگیری و بازبین فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایانا به نقل از مرکز آمار ایران، سرشماری از مرغداری‌های صنعتی کشور (مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار) از ١٩ تیرماه لغایت ١٠ مردادماه  سال جاری به اجرا درمی‌آید. سمینار آموزشی طرح آمارگیری از مرغداری‌های صنعتی کشور (مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار) با حضور کارشناسان مسئول معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه‌ و بودجه استان‌ها، در روزهای ١٠ و ١١ تیرماه سال ‌جاری در مرکز آمار ایران به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با اهداف اجرای این طرح، سؤالات و نحوه گردآوری اطلاعات برگزار شد.

مدیر کل دفتر آمارهای کشاورزی مرکز آمار ایران در افتتاحیه  این سمینار آموزشی، با اشاره به اهمیت این طرح گفت:‌ با توجه به نوسانات بازار در امر مرغ و گوشت و به طور کلی محصولات کشاورزی،‌ نتایج طرح‌های آمارگیری نقش مهمی در پیش‌بینی عرضه و تقاضا و تنظیم بازار می‌تواند ایفا کند.

ابوطالب عزیزی در ادامه به نتایج طرح های آمارگیری مرغدارهای صنعتی در دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت: ‌بر اساس طرح نمونه‌گیری مرغدار‌های گوشتی که در سال ١٣٩٤ اجرا شده است،‌‌ حدود ١٨ هزار واحد تولید مرغ گوشتی در کشور فعالیت داشته و ٢ میلیون تن گوشت مرغی در کشور تولید شده است.

او افزود:‌ براساس سرشماری مرغداری‌های تخم‌گذار در سال ١٣٩٤ نیز، حدود ١٤٠٢ واحد مرغداری تخم‌گذار در کشور فعال بوده و ٧٧٧ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شده است.

عزیزی در ادامه به اهمیت نظارت برون سازمانی در اجرای  طرح‌های آمارگیری به ویژه در استان‌ها  تاکید کرد.

گفتنی است این طرح برای هر دو نوع مرغداری به صورت تمام شماری در سراسر کشور و با مراجعه به بیش از 19 هزار مرغداری به اجرا در خواهد آمد. هدف از انجام این طرح، بهنگام‌سازی چارچوب مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار جهت گردآوری آمار و اطلاعات مهم برای برنامه‌ریزی در این بخش است. در این طرح آمارگیری حدود ٤١٧ نفر کارشناس مسئول، مسئول گروه، مأمور آمارگیری و بازبین فعالیت می‌کنند.

در این طرح اطلاعاتی از قبیل تعداد دوره پرورش، تعداد کل جوجه یک روزه ریخته شده و مقدار تولید برای مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و موجودی اول سال، تعداد پولت ریخته شده، موجودی آخر سال و مقدار تولید تخم مرغ خوراکی برای مرغداری‌های پرورش مرغ تخمگذار و همچنین وضع فعالیت، تعداد شاغلان، تعداد و  ظرفیت سالن‌ها برای هر دو نوع مرغداری جمع‌آوری شده و در سطح استان و کشور استخراج خواهد شد.

مرکز آمار ایران از مسئولان مرغداری‌های پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار کشور تقاضا دارد در صورت مراجعه ماموران آمارگیری، همکاری لازم را با آنان به عمل آورند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید