Iranian Agriculture News Agency

در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل کشاورزی مطرح شد

پدافند غیرعامل تأمین‌کننده امنیت غذایی

مراقبت از امنیت غذایی وظیفه پدافند غیرعامل است، و یکی از گزینه‌های اقتدار کشورهای جهان اقتدار در پدافند غیرعامل است.

پدافند غیرعامل تأمین‌کننده امنیت غذایی

به گزارش ایانا سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل بخش کشاورزی صبح امروز در سالن همایش‌های مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بعد با شعار «تأمین امنیت توسعه پایدار، محصولات سالم کشاورزی با تقویت پدافند غیرعامل» برگزار شد.

اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این همایش با بیان اینکه مراقبت از امنیت غذایی وظیفه پدافند غیرعامل است، گفت: یکی از گزینه‌های اقتدار کشورهای جهان اقتدار در پدافند غیرعامل است.

او با بیان اینکه کشورهای مختلف جهان در صدد افزایش میزان تولید ناخالص ملی هستند، افزود: این موضوع باعث می‌شود تا امنیت بخش عمده‌ای از اقتدار کشورها که مربوط به بخش غیرنظامی است، حفظ شود.

زند ادامه داد: بخش کشاورزی جزو ارکان اصلی قدرت محسوب می‌شود و مسئله امنیت غذایی از مهم‌ترین مسائل موجود در بخش کشاورزی است.

1

او با تأکید بر اینکه سه موضوع امنیت غذایی کشورها را تهدید می‌کند، تصریح کرد: این عوامل ازجمله عوامل پیش‌بینی‌نشده، عملکرد بدون علم بر دانش‌بنیانی و حرکت‌های حساب‌شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره حرکت‌های حساب‌شده عنوان کرد: ارکان اصلی کشاورزی، آب، خاک، هوا، ذخایر ژنتیک، سرمایه، تکنولوژی و نیروی انسانی است که آسیب بر هر کدام از این عوامل در نهایت کلیت کشاورزی را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

زند در پایان با اشاره به پژوهش صورت‌گرفته توسط پژوهشگران داخلی درباره وضعیت مصرف در سال 2050 تأکید کرد: این پژوهش سه موضوع افزایش تولید، کاهش ضایعات و اصلاح الگوی مصرف را مورد تأکید قرار داده است.

3 copy

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید