Iranian Agriculture News Agency

انتشار فهرست ۱۵۰ قلم کالای ممنوع‌الصدور

فهرستی از محصولات دامی تا اقلامی که تولید نمی‌شوند

ایانا-کشاورزی: در این فهرست بیشتر محصولات کشاورزی و دامداری به چشم می خورد و حتی می‌توان این فهرست را به عنوان فهرست ممنوعیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی نام‌گذاری کرد. در این فهرست، صادرات حیوانات مولد نژاد خالص، گاو شیری، گاو گوشتی، گاو دو منظوره، گوساله، ران، راسته، سردست و سینه، لاشه و شقه بره، تازه یا سرد کرده و گوشت بز قرار دارد که صادرات آنها ممنوع بوده یا مشمول عوارض صادراتی می‌شود.

فهرستی از محصولات دامی تا اقلامی که تولید نمی‌شوند

گمرک ایران، دستورالعمل و فهرست ۱۵۰ قلم کالای ممنوع الصدور و مشمول عوارض صادراتی را ابلاغ کرد.

به گزارش ایانا، در این فهرست بیشتر محصولات کشاورزی و دامداری به چشم می خورد و حتی می‌توان این فهرست را به عنوان فهرست ممنوعیت‌های صادراتی محصولات کشاورزی نام‌گذاری کرد. در این فهرست، صادرات حیوانات مولد نژاد خالص، گاو شیری، گاو گوشتی، گاو دو منظوره، گوساله، ران، راسته، سردست و سینه، لاشه و شقه بره، تازه یا سرد کرده و گوشت بز قرار دارد که صادرات آنها ممنوع بوده یا مشمول عوارض صادراتی می‌شود.

همچنین در این فهرست که صادرات شترها و سایر گونه‌های شتر، هم قرار دارد، صادرات پیاز زعفران، آرد گندم یا آرد مخلوط گندم و چاودار، کلزا یا دانه کلزا، دانه آفتاب گردان، هسته میوه نخل، دانه کنجد، خردل، خشخاش، ریشه جنسینگ و... ممنوع است.

در فهرستی که به تازگی از سوی گمرک منتشر شده، ممنوعیت صادرات اقلامی به چشم می‌خورد که کشور تولیدکننده آنها نیست تا چه رسد به صادرکننده. اقلام عجیبی که مصرف آن حرام بوده و در کشور تولید و توزیع نمی‌شود همچون، انواع خوک تازه یا سرد کرده، آبجو تهیه شده از مالت، عرق حاصل از تقطیر انگور یا تفاله انگور، ویسکی و ودکا.

این فهرست شامل 159 قلم کالاست که در کنار محصولات دامی و کشاورزی، نخ شاهدانه، بازی‌هایی که توسط آن  سکه، اسکناس، کارت‌های بانکی، ژتون و یا هر وسیله پرداخت دیگری عمل می‌کند و اشیاء عتیقه با بیش از یکصد سال قدمت به چشم می‌خورد.

گفتنی است، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک در بخش نامه‌ای فهرست کالاهای ممنوع الصدور، مشمول عوارض صادراتی و نیز مجوز های مورد نیاز جهت صادرات کالاها را به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید