Iranian Agriculture News Agency

ایرج الماسی مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد کرج خبر داد

جذب ٣٦٠ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون

ایانا-کشاورزی: در حال حاضر حدود از ٣٥٠٠ هکتار زمینهای کشت جو، ٢٨٠٠ هکتار برداشت شده است. از شش هزار هکتار گندم یک هزار و ٥٠٠ هکتار، از ٤٠٦ هکتار کلزا حدود ٣١٠ هکتار برداشت شده است.

جذب ٣٦٠ میلیارد تومان اعتبار مکانیزاسیون

پایان سال زراعی ٩٦-٩٧ در نظرآباد کرج با برداشت گندم‌، جو، کلزا جشن گرفته شد. 

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا گفت: تیرماه پایان سال زراعی در شهرستان نظرآباد کرج است. تا پایان تیر تمامی محصولات زراعی نظر آباد برداشت می‌شوند. 

ایرج الماسی اضافه کرد: در حال حاضر  حدود از ٣٥٠٠ هکتار زمینهای کشت جو، ٢٨٠٠ هکتار برداشت شده است. از شش هزار هکتار گندم یک هزار و ٥٠٠ هکتار، از ٤٠٦ هکتار کلزا حدود ٣١٠ هکتار برداشت شده است. 

الماسی در مورد برداشت گندم در این شهرستان گفت: شهرستان نظرآباد قطب کشت گندم در کشو است و بالاترین میزان برداشت در سطح زیر کشت را داراست. میزان برداشت گندم در واحد سطح به طور متوسط حدود ١٠ تن در هکتار است. 

او اضافه کرد: اصلی‌ترین رقم گندم کشت شده در نظرآباد، گندم نان است و بیشترین میزان گندم  در سطح حدود ١٣ تن در هکتار است. 

مدیر جهاد کشاورزی نظرآباد در مورد نحوه برداشت گندم توضیح داد: برداشت در این شهرستان به طور کامل مکانیزه است. سال گذشته حدود ٣٦٠٠ میلیارد ریال از محل اعتبارات برای مکانیزاسیون جذب شده است. 

او اضافه کرد: تمامی کمباین‌های این منطقه مجوز معاینه فتی را دارند ضمن اینکه همه آنها زیر پنج سال سن دارند. درصد ریزش (ضایعات) این کمباین‌ها زیر دو درصد است. 

او اضافه کرد: برای سال زراعی جدید قرار است سطح زیر کشت کلزا توسعه پیدا کند. امسال عملکرد برداشت کلزا به طور متوسط بالای پنج تن بوده است. با توجه به عملکرد خوب و پرداخت زود و به موقع برای خرید دانه‌های کلزا کشاورزان برای کشت این محصول تمایل بیشتری دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید