Iranian Agriculture News Agency

مدیر بنادر ودریانوردی‌منطقه‌ویژه اقتصادی امیرآباد:

افزایش صادرات مرکبات و صیفی جات از بنادر خزر

ایانا-کشاورزی: تخفیف 70 درصدی تعرفه صادراتی در همایش «توسعه صادرات کشورهای حاشیه دریای خزر» که در روزهای 21 و 22 تیرماه برگزار خواهد شد، اعلام و پس از آن اعمال خواهد شد.

افزایش صادرات مرکبات و صیفی جات از بنادر خزر

خبر تخفیف 70 درصدی تعرفه صادراتی از دریای خزر، پیش‌بینی صادرات محصولات باغی از پنج بندر شمالی کشور را رقم زد.  

سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا با بیان اینکه محصولات باغی از بنادر خزر صادر خواهد شد، گفت: مرکبات و صیفی‌جات از مهمترین این محصولات خواهد بود.

او با تاکید به اینکه تعرفه کنونی صادرات از این بنادر 25 درصد است، افزود: تخفیف 70 درصدی تعرفه صادراتی در همایش «توسعه صادرات کشورهای حاشیه دریای خزر» که در روزهای 21 و 22 تیرماه برگزار خواهد شد، اعلام و پس از آن اعمال خواهد شد.

رضوانی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نیز با دارا بودن زیرساخت‌ها و تجهیز بنادر در همین راستا تخفیفات خود را افزایش داده است، افزود: کشورهای مقصد نیز کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ترکمنستان، آذربایجان، آستاراخان و قزاقستان خواهد بود.

مرکبات ترانزیت  نخواهد نشد

او تصریح کرد: امکان ترانزیت توسط بندر امیرآباد  به عراق و یا سایر کشورها وجود دارد، البته در آن امکان ترانزیت مرکبات وجود نخواهد داشت.

مدیر بنادر و دریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه اعمال مشوق‌های صادراتی می‌تواند در سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات و ترانزیت موثر باشد، گفت: کاهش میزان بروکراسی اداری در سازمان‌های مرتبط نیز می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید