Iranian Agriculture News Agency

با سفر حجتی و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید

زنجیره تولید گوشت سفید در خاش تکمیل می‌شود

ایانا-کشاورزی: مهندس محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی قرار است راهی استان سیستان و بلوچستان شود . او در این سفر از طرح‌های کشاورزی، سیستم‌های نوین آبیاری، آبخیز داری و... در شهرستان‌های خاش، سراوان و ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان بازدید کند. خبرها حاکی از آن است که شهرستان خاش با برنامه‌هایی مانند بازدید از باغات پسته و مزارع یونجه مکانیزه، واحد پرواربندی گوساله و همچنین طرح‌های آبخیز‌داری و بهره‌برداری از واحد جوجه‌کشی یک روزه، میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود.

زنجیره تولید گوشت سفید در خاش تکمیل می‌شود

طی سال‌های اخیر تلاش شده تا حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی به سمت مدرن و مکانیزه شدن پیش برود. استان سیستان و بلوچستان پتانسیل بالایی در زمینه اجرای طرح‌های نوین کشاورزی دارد، چرا که بحران تامین آب روبه‌رو است و در عین حال، سالانه 480 هزار تن محصولات زراعی خارج از فصل در زمین‌های کشاورزی نقاط مختلف این استان تولید و برداشت می‌شود.

به گزارش ایانا، وزیر جهاد کشاورزی به منظور بهره‌برداری و بازدید از طرح‌های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان، عصر امروز به این استان سفر می‌کند. حجتی قرار است در این سفر از طرح‌های کشاورزی، سیستم‌های نوین آبیاری، آبخیز داری و... در شهرستان‌های خاش، سراوان و ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان بازدید کند. خبرها حاکی از آن است که شهرستان خاش با برنامه‌هایی مانند بازدید از باغات پسته و مزارع یونجه مکانیزه، واحد پرواربندی گوساله و همچنین طرح‌های آبخیز‌داری و بهره‌برداری از واحد جوجه‌کشی یک روزه، میزبان وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود. با راه‌اندازی این واحد جوجه‌کشی یک روزه با ظرفیت یک میلیون قطعه، زنجیره تولید گوشت سفید این منطقه کامل خواهد شد. شهرستان خاش به بهشت آبخیز‌داری کشور شهرت دارد، چرا که با قرارگرفتن کوه تفتان در این منطقه، طرح‌های آبخیزداری در خاش بسیار موفقیت آمیز پیش می‌روند.

بر طبق پیگیری‌های خبرنگار ایانا، بعد از شهرستان خاش محمود حجتی به سراوان سفر خواهد کرد و قرار است از اولین مرکز پرورش کبک در این منطقه بازدید کند. این واحد تولیدی قادر است برای 20 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم  اشتغال‌زایی کند. همچنین بازدید از باغات و نخیلات مجهز به سردخانه 1300تنی از دیگر برنامه‌های این سفر به سراوان است.

همچنین، خبرهایی نیز شنیده می‌شود مبنی بر اینکه احتمال دارد محمود حجتی در این سفر پروژه آبیاری قطره‌ای و بارانی 700 هکتاری در شهرستان ایرانشهر را به بهره‌برداری برساند. از 700 هکتار، حدود 600 هکتار مربوط به آبیاری قطره‌ای و 100 هکتار آبیاری بارانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید