Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

سازمان تعاون روستایی واگذار نمی‌شود

ایانا-کشاورزی: با حمایت وزیر جهاد کشاورزی در آخرین جلسه هیأت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی مقدمات خروج نام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های تحت واگذاری سازمان خصوصی‌سازی در آینده نزدیک فراهم شد.

سازمان تعاون روستایی واگذار نمی‌شود

در بازدید صبح امروز  محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تأکید بر ضرورت تعیین مجری ساماندهی نظام بهره‌برداری طرح‌های 46 هزار هکتاری سیستان، 550 هزار هکتاری خوزستان و ایلام و آب‌های مرزی گفت: طی مذاکراتی که در سامزان خصوصی‌سازی انجام گرفت، مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های قابل واگذاری فراهم شد و به‌زودی نام سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد.

بنابراین گزارش وزیر در این نشست نسبت به تسریع در پیگیری مشکلات مرتبط با واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال‌نشان البرز از طریق معاون نظارت بانک مرکزی به‌منظور تأمین حدود 42 میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت سپرده سپرده‌گذاران واحد اعتباری مذکور تأکید کرد.

همچنین در این جلسه دکتر حسین شیرزاد رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران نیز علاوه بر گزارشی از پیگیری و اقدامات انجام‌شده درخصوص حل مشکلات واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال‌نشان البرز، گزارشی از مجموعه اقدامات انجام‌شده در یک ماه اخیر برای ساماندهی واحدهای اعتباری ازجمله ساماندهی کارگروه، انتصاب مجری طرح، ابلاغ دستورالعملی و نظارتی، حذف واحدهای اعتباری غیرفعال و... ارائه دادند.

شیرزاد افزود: راهبرد نهایی سازمان تعاون روستایی، محدود کردن تدریجی واحدهای اعتباری و انتظام‌بخشی به فعالیت آن‌ها است.

پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: در این بازدید دکتر حسین شیرزاد گزارش مبسوطی از حوزه بازرگانی به‌ویژه خرید تضمینی، توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی و ارائه سازوکارهای بهینه درخصوص موضوع خرید شیر در استان‌های کشور ارائه کرد و مهندس حجتی نیز رهنمودهای لازم را درخصوص سازوکارهای خرید توافقی و حمایتی ارائه دادند.

شیرزاد در ادامه از خرید 19 هزار تن سیب‌زمینی و 217 هزار تن شیر و 61 هزار تن شیرخام خبر داد و گفت: تاکنون حدود 30 درصد مطالبات دامداران پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی به آنان به‌زودی پرداخت خواهد شد.

دکتر شیرزاد افزود: در اواخر سال 96 و اوایل سال 97 بیش از هشت هزا رو 600 تن خرما از کشاورزان خریداری و کل مطالبات آنان پرداخت شده است و بیش از دو هزار و 500 تن از خرمای مذکور به فروش رسیده و مابقی نیز در حال بازاریابی و فروش است.

وی در پایان گفت: این سازمان بیش از 17 هزار تن گوجه‌فرنگی خریداری کرده و کل مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است؛ ضمناً کل گوجه‌فرنگی خریداری‌شده نیز به فروش رسیده است.

همچنین در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده در هیأت‌مدیره شرکت‌های تعاونی روستایی و تولید و استفاده از راهکارهای نوین و استفاده از نوآوری‌های ابتکارمحور در شبکه تعاونی‌ها تأکید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید