Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

نگرانیم، گندم به دلیل قیمت پایین خوراک دام شود

ایانا-کشاورزی: از قیمت تضمینی خرید گندم راضی نیستیم، زیرا با توجه به اینکه قیمت علوفه و ذرت و جو بالا رفته این نگرانی وجود دارد بخشی از گندم تولیدی به دلیل قیمت پایین خوراک دام شود.

نگرانیم، گندم به دلیل قیمت پایین خوراک دام شود

امسال بیش از 10 میلیون و 200 هزار تن گندم در کشور برداشت می‌شود، با این میزان برداشت، نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت. معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع گندم و نخود هشترود که زیرنظر ایکاردا و مرکز تحقیقات دیم کشور کاشته شده، با اعلام این خبر یادآوری کرد که از قیمت تضمینی خرید گندم راضی نیستیم و نگرانیم که بخشی از گندم تولیدی به دلیل قیمت پایین صرف خوراک دام شود.

عباس کشاورز با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان طبق مصوبه دولت 13 هزار ریال است، توضیح داد: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی 14 هزار و 200 ریال بود که مورد تایید قرار نگرفت. از قیمت تضمینی خرید گندم راضی نیستیم، زیرا با توجه به اینکه قیمت علوفه و ذرت و جو بالا رفته این نگرانی وجود دارد بخشی از گندم تولیدی به دلیل قیمت پایین خوراک دام شود.

او یادآوری کرد که قیمت محصولات و دستمزد کارگران بالا رفته و دولت باید افزایش قیمت و دستمزد را در قیمت‌گذاری لحاظ کند.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 50 درصد زمین ‌های کشاورزی کشور دیم هستند گفت: روش کشت مستقیم و کشاورزی حفاظتی راه جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش بهره وری است.

در ادامه این بازدید، هماهنگ کننده پروژه تامین امنیت غذایی ایکاردا در ایران، با اشاره به اینکه هدف این پروژه افزایش تولیدات نیست بلکه تنوع محصول و افزایش سطح رفاه کشاورزان است، گفت: کشاورزی پایدار مستلزم تنوع محصولات و تنوع درآمد برای کشاورزان است. اگر به دنبال تولیدات پایدار در کشاورزی هستیم باید توجه ویژه به تنوع تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

عبدالعزیز نیان، استفاده از ارقام متناسب با شرایط اقلیمی، رعایت تناوب و افزایش سرمایه گذاری را از دستاوردهای این پروژه در ایران عنوان کرد و توضیح داد: اجرای این طرح ها را نوعی تجارت دانست که با تقویت زنجیره ارزشی سهامداران بخش کشاورزی و کشاورزان دیم، زمینه تجارت برایشان فراهم می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید