Iranian Agriculture News Agency

خریداری سه میلیون و 300 هزار تن گندم

گندم تحویل داده شود، 50 درصد پول واریز می‌شود

ایانا-کشاورزی: به محض تحویل گندم به مراکز دولتی، 50 درصد از پول گندم به حساب کشاورزان واریز می شود.

گندم تحویل داده شود،  50 درصد پول واریز می‌شود

به گزارش ایانا از ابتدای برداشت گندم در کشور تاکنون، بیش از سه میلیون و 300 هزار تن گندم از گندمکاران خریداری شده است. این خبر را اسماعیل اسفندیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی داد و تاکید کرد که این مهم پیش‌بینی بی‌نیازی کشور به واردات گندم را همچون سه سال گذشته محقق خواهد کرد.

او در جریان بازدید از مراکز دولتی خرید گندم در شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران، گفت: در سال زراعی جاری پنج میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به صورت آبی و دیم زیر کشت گندم رفته که پیش‌بینی می‌شود با وجود کاهش میزان نزولات جوی، میزان برداشت تا 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با یادآوری اینکه یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی بهینه‌سازی تولید با تعدیل سطح زیر کشت است، توضیح داد: به منظور دست یابی به این مهم 15 تا 30 درصد از سطح مزارع به کشت کلزا در تناوب گندم قرار گرفته است تا علاوه بر بهره وری در تولید گندم ، نیاز کشور به دانه‌های روغنی نیز تأمین شود.

اسفندیاری در باره زمان پرداخت پول گندم خریداری شده به گندم‌کاران هم توضیح داد که به محض تحویل گندم به مراکز دولتی، 50 درصد از پول گندم به حساب کشاورزان واریز می شود.

در سال زراعی جاری چهار مرکز سیلوی ورامین، کارخانه صنایع آرد ورامین، سیلوی منصوبیان روستای کلین پاکدشت و سیلوی پیشران کنترل پاکدشت در جنوب شرق تهران گندم بر مازاد نیاز کشاورزان را خریداری می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید