Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

دست سودجویان را از سپرده های کشاورزان کوتاه می کنیم

ایانا-کشاورزی: مداخله گری غیرمجاز در بازارهای پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار است.

دست سودجویان را از سپرده های کشاورزان کوتاه می کنیم

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: نخواهیم گذاشت عده قلیلی سودجو و صاحب نفوذ جیب خود را با اموال و سپرده های کشاورزان زحمت کش پر کنند.

به گزارش سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران، «حسین شیرزاد» در جلسه ستادی ساماندهی واحد های اعتباری اظهار داشت: اصلاحات بنیادین در سازمان تعاون روستایی بدون همراهی مدیران سیستم تعاونی، به هرج و مرج و بی سازمانی ختم خواهد شد.

او با اشاره به وضعیت واحدهای اعتباری سازمان تعاون روستایی گفت: وضعیت امروزین واحدهای اعتباری یک اتفاق و تصادف نیست بلکه حاصل یک مدیریت توام با تسامح و تساهل و نتیجه انتخاب های نادرست مدیریتی مان طی 10 سال اخیر است.

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کرد: هیچ راه جادویی جز محدود کردن شیوه های مدیریتی بی حساب و کتاب و مطالعه نشده این واحدها وجود ندارد و یکی از رویکردهای مهم ارزیابی مدیران استانی، قطعا شیوه مقابله آنها با این واحدهای اعتباری خواهد بود.

شیرزاد گفت: فساد و ناکارامدی در واحدهای اعتباری محصول سوء مدیریت و برداشت ها از مفاهیم مالیه خرد در نظام تعاونی ها در دوره ای است که هیچ استاندارد حسابداری و مالی قابل قبول، نهاد نظارتی تعریف شده و پروتکل های بانکی یا صندوق داری نداریم و همچنین مفاهیم بانکداری را نمی فهمیم و اصولا کفایت و دانایی و دانش لازم را در حوزه های مالی، حسابداری و پولی نداریم.

مدیر عامل و رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: مداخله گری غیرمجاز در بازارهای پولی در قالب واسطه گری های وجوه و اعتبارات، یک اشتباه فاجعه بار است.

او ادامه داد: به طور سریع باید رشد واحدهایی که احیانا مورددار هستند متوقف شود و از عضویت اعضای غیر عضو شبکه تعاونی ها و مصارفی غیر از مصارف بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با هر مدیری که در این معرکه مفسده آمیز معاضد، مباشر یا آمر به این منکر باشد، و سریعا برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید