Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

حمایت از توسعه پرورش صنعتی دام کوچک

ایانا-کشاورزی: حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای دام کوچک پربازده به منظور بهبود راندمان تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

حمایت از توسعه پرورش صنعتی دام کوچک

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای دام کوچک پربازده به منظور بهبود راندمان تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی،دکتر مرتضی رضایی در نشستی با پرورش دهندگان و دست اندرکاران دام‌های کوچک کشور گفت: توسعه سریع، منطقی و هدفمند استفاده از ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در سیستم های صنعتی و متمرکز به منظور بهبود راندمان و ارتقای بهره‌وری در تولید گوشت قرمز و شیر از سیاست های استراتژیک و کلان این معاونت بوده و حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش را در دستور کار جدی و اصولی خود قرار داده‌ایم.

او افزود: بستر لازم برای توسعه پرورش متمرکز دام‌های کوچک پربازده و استفاده از نژادهای اصیل و همچنین سنتز ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در واحدهای دامپروری صنعتی کشور و زمینه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به طور کامل فراهم شده و می‌توان از این راه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به گوشت قرمز و لبنیات را تامین کرد.

رضایی اظهار داشت: بدین منظور استفاده هم‌زمان از روش‌های نوین اصلاح نژادی و فن‌آوری‌های کمک تولید مثلی، ایجاد و توسعه ترکیب‌های ژنتیکی متناسب با شرایط اقتصادی و اقلیمی آینده را شتاب بخشیده و می‌تواند کمک موثری در دستیابی به این اهداف باشد.

او ادامه داد: در حال‌حاضر پروژه‌های پرورش نژادهای خالص پربازده و ایجاد و تکثیر ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در کشور شروع شده اما سرعت و روند پیشرفت و توسعه آن متناسب با نیاز کشور نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از توان و منابع داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی ارزان قیمت در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، جزیی از بسته سیاست‌های حمایتی این وزارتخانه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید