Iranian Agriculture News Agency

۹۰ درصد نیازهای ماشینی و تجهیزات آبیاری از تولید داخلی تامین می شود

توسعه کشاورزی با تسهیلات 2 هزار میلیاردی

مکانیزاسیون در بخش کشاورزی با تزریق این عدد جان دوباره می‌گیرد

ایانا-کشاورزی: قبل از دولت و در ایام گذشته میانگین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ استانداردسازی در حوزه کشاورزی داشتیم که اکنون این رقم به سالانه هزار و 100 استانداردسازی در حوزه ماشین های کشاورزی ، لوازم و تجهیزات رسیده است.

توسعه کشاورزی با تسهیلات 2 هزار میلیاردی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزرات جهاد کشاورزی گفت: نمایشگاه فارس از بهترین نمایشگاه های  ماشین آلات کشاورزی در سطح کشور، در حوزه های کشاورزی،  نهاده ها، ماشین آلات و تجهیزات آبیاری برای  چهاردهمین دفعه در استان فارس برگزار می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه بزرگترین نمایشگاه کشوری گفت: در این نمایشگاه ۱۷۳ شرکت داخلی و ۲۵ شرکت خارجی محصولات خود را ارائه کرده اند که خوشبختانه حضور موسسه DLG ، کشورهای صنعتی مثل آلمان و نیز سایر کشورهای پیشرو در حوزه ماشین های کشاورزی نقش بسیار به سزایی را در توسعه فناوری های نوین دارد.

او افزود: طی ایام اخیر خوشبختانه اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه مکانیزاسیون در ایران رخ داده است، ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در حوزه ماشین های کشاورزی سرمایه گذاری می شود که این رقم در طول تاریخ کشاورزی کشور بی‌سابقه است، همچنین کشاورزان کشور ما عموما به لوازم و تجهیزات نیاز های ماشینی و آبیاری مجهز شدند، در حال حاضر به دنبال کشاورزان برای برای اعطای تسهیلات کشاورزی به منظور خرید ماشین های کشاورزی هستیم.

او افزود: استانداردسازی در حوزه ماشین های کشاورزی به نحو مطلوب پیش رفته است به شکلی که قبل از دولت تدبیر و امید و در ایام گذشته میانگین سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ استانداردسازی در حوزه کشاورزی داشتیم که اکنون این رقم به سالانه هزار و 100 استانداردسازی در حوزه ماشین های کشاورزی ، لوازم و تجهیزات رسیده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزرات جهاد کشاورزی، یادآوری کرد: خوشبختانه به بالندگی در حوزه صنعت داخلی ماشین های کشاورزی، لوازم و تجهیزات آبیاری رسیدیم و نزدیک به ۹۰ تا ۹۵ درصد نیازهای ماشینی و تجهیزات آبیاری با تکیه بر دانش داخلی و تولیدکنندگان داخلی تامین می شود که این امر مصداق مباحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حمایت ازکالای ایرانی است.

او در ارتباط با نقش مکانیزاسیون در افزایش تولید گفت : افزایش تولید نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد مربوط به حضور ماشین های کشاورزی در عرصه تولید است.

کامبیز عباسی، افزود: در حوزه لوازم و تجهیزات آبیاری در کشور ۳۰۰ شرکت عرضه کننده وجود دارد که این شرکت ها به سمت آبیاری موضعی، آبیاری کم فشار، آبیاری زیر سطحی و به سمت مدیریت مصرف بهینه آب یکی از سیاست های بزرگ دولت کاهش تقاضا آب در بخش کشاورزی است حرکت می کنند که خوشبختانه در حوزه مکانیزاسیون با توسعه کشاورزی حفاظتی در سطحی نزدیک به یک و هشت دهم میلیون از اراضی کشورمان،سالانه حداقل حدود ۳ تا ۴ میلیارد متر مکعب کاهش مصرف آب در کل کشور داشته باشیم که پیش بینی می شود این روند پایدار توسعه مکانیزاسیون ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: برای سال ۹۷ نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مکانیزاسیون به استان ها ابلاغ شد و در اختیار کشاورزان قرار گرفت که ۷۷۰ میلیارد تومان از این اعتبارات با تسهیلات ۴ درصد و ۶ درصد برای مناطق مرزی و برای مناطق غیر مرزی کشور و بیش از هزار و دویست میلیارد تومان هم در قالب خط اعتباری شماره شش به استان ها ابلاغ شده با نرخ سود ۱۵ درصد و به لحاظ سرمایه گذاری ما به یک پایداری در حوزه ماشین های کشاورزی رسیده ایم.

او همچنین گفت:سال گذشته در کشور نزدیک به هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی تسهیلات در بخش کشاورزی جذب شد و نزدیک به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده امسال فکر می کنیم که ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی است امیدوار هستیم که با تکیه بر دانش داخلی بتوانیم مکانیزاسیون را در فرآیند تولید همه محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، آبزی‌پروری، جنگل، مرتع گلخانه و گیاهان دارویی توسعه دهیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید