Iranian Agriculture News Agency

قانون افزایش بهره‌وری به تقویت صندوق‌های غیردولتی و توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند

قانون افزایش بهره‌وری به تقویت صندوق‌های غیردولتی و توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند
قانون افزایش بهره‌وری به تقویت صندوق‌های غیردولتی و توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند

قانون افزایش بهره‌وری در واقع ارجاع بخشی از کارهای دستگاه‌های اجرایی را به صندوق‌ها هموار کرده و کمک خوبی برای تقویت صندوق‌ها است.

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب درباره ماهیت این نوع از صندوق‌ها، گفت: صندوق‌های استانی غیردولتی‌اند چراکه حداکثر سهم دولت در این صندوق‌ها 48 درصد است و باقی سهام را بخش غیردولتی تأمین می‌کند.

صلاح کوزه‌کنانی با بیان به اینکه اکنون 116 تشکل عضو صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان تهران هستند، افزود: سرمایه ثبت‌شده و نشده این صندوق تاکنون رقمی بیش از 55 میلیارد ریال است.

وی با اشاره رقم قابل توجه مصوب در جریان دور سوم سفر رئیس جمهور به استان تهران جهت کمک به این صندوق در سال 1389، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که از منبع این کمک و سرمایه بخش غیردولتی تا پایان سال سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان تهران به 300 میلیارد ریال برسد.

کوزه‌کنانی با تأکید بر اینکه قانون افزایش بهره‌وری در واقع ارجاع بخشی از کارهای دستگاه‌های اجرایی را به صندوق‌ها هموار کرده و کمک خوبی برای تقویت صندوق‌ها است، ادامه داد: به‌طور نمونه در بحث اجرای شبکه آبیاری تحت فشار، دولت بودجه در اختیار جهاد قرار داده و جهاد نیز در اختیار صندوق به‌عنوان عامل اجرا گذاشته است. صندوق نیز با همین اعتبارات با مجریان پروژه‌ها قرارداد عقد کرده و این کمک خوبی برای صندوق بوده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان تهران با بیان اینکه قانون افزایش بهره‌وری در توسعه بخش کشاورزی بسیار مؤثر است، تصریح کرد: این قانون در واقع راه میان‌بری است در جهت سوق دادن اعتبارات و کمک‌های دولت به بخش کشاورزی که با مکانیزم اعمالی از سوی صندوق‌ها به سرعت در اختیار بخش قرار می‌گیرد./

خبرنگار: رضا مروتی

A-910405-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید