Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور به ایانا خبر داد:

کمک 9 میلیارد تومانی صندوق برای تنظیم بازار تخم‌مرغ/ مشکلی متوجه بازار تخم‌مرغ نیست

تنظیم بازار تخم‌مرغ با تدابیر ویژه‌ای صورت گرفت که یکی از آن‌ها کمک مالی صندوق حمایت از صنعت طیور به بازار این محصول بود.

کمک 9 میلیارد تومانی صندوق برای تنظیم بازار تخم‌مرغ/ مشکلی متوجه بازار تخم‌مرغ نیست

تنظیم بازار تخم‌مرغ با تدابیر ویژه‌ای صورت گرفت که یکی از آن‌ها کمک مالی صندوق حمایت از صنعت طیور به بازار این محصول بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: تاکنون 9 میلیارد تومان برای تنظیم بازار تخم‌مرغ به اتحادیه میهن تسهیلات داده شده است.

مهدی پورثمر با اشاره به اینکه مبلغ گفته شده در دو مرحله در اختیار اتحادیه قرار گرفت، افزود: در مرحله نخست چهار میلیارد تومان و در مرحله دوم پنج میلیارد تومان به اتحادیه تسهیلات پرداخت شد. مسئولان اتحادیه نیز ابتدا برای تنظیم بازار تخم‌مرغ پس از تلفات سنگینی که آنفلوآنزا به واحدها تحمیل کرد، در ذخیره‌سازی مقداری از این محصول اقدام و در مرحله بعد، با توزیع تخم‌مرغ در میادین برای جلوگیری از افزایش قیمت ورود کردند.

وی تأکید کرد: اکنون با توجه به عادی شدن شرایط و سقوط قیمت تخم‌مرغ به جایگاه قبلی، به نظر نمی‌رسد مشکل دیگری این بازار را تهدید کند؛ ضمن اینکه با ورود تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار و جبران کسری گله‌های مادر، روند مثبتی بر عرصه تولید حاکم شده است. در همین راستا مناطق پاک از آنفلوآنزا در حال تکمیل ظرفیت‌های تولید هستند.

به گفته پورثمر، اگرچه هم‌اکنون آرامشی نسبی بر بازار تخم‌مرغ حاکم شده، اما هر زمانی که نیاز باشد، با همکاری معاونت امور دام و دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی، برای تنظیم بازار این محصول ورود خواهیم کرد. البته در مورد صادرات نیز در صورت نیاز، تسهیلاتی را در اختیار صادرکنندگان قرار می‌دهیم.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید

مدیرعامل صندوق حمایت از صنعت طیور درباره بازار گوشت مرغ اظهار کرد: از آنجا که قیمت‌ها در بازار بهمن، تا حدودی در دست دلالان بوده و نرخ‌های این میدان بر کل کشور تاثیرگذار است، با اعتباری شش میلیارد تومانی سعی می‌کنیم قیمت‌ها را تنظیم کنیم.

وی در توضیح این مطلب عنوان کرد: هر زمان که در میدان بهمن نسبت به تولیدکنندگان گوشت مرغ، اجحاف شده و دلالان قیمت‌ها را از آنچه که باید باشد کمتر تعیین کنند، صندوق حمایت از صنعت طیور وارد عمل شده و شروع به خرید مرغ با قیمت بالاتر می‌کند.

پورثمر در پایان خاطرنشان ساخت: صندوق برای تنظیم بازار گوشت مرغ می‌تواند تا 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیرد./

V-961016-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید