Iranian Agriculture News Agency

اولویت تنظیم بازار تخم‌مرغ با اتکا به تولید داخلی/ واردات راهکار موقت است

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به ادعای مطرح‌شده در خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که تنظیم بازار تخم‌مرغ با اتکا به تولید داخلی اولویت این وزارت و با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا، واردات تخم‌مرغ راهکار موقت است.

اولویت تنظیم بازار تخم‌مرغ با اتکا به تولید داخلی/ واردات راهکار موقت است

وزارت جهاد کشاورزی در واکنش به ادعای مطرح شده در خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که تنظیم بازار تخم‌مرغ با اتکا به تولید داخلی اولویت این وزارت و با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزا،واردات تخم‌مرغ راهکار موقت است.

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، در واکنش به ادعای مطرح شده در خبرگزاری ایلنا مبنی بر تمایل دولت به واردات به جای حل مشکل تولید تخم‌مرغ در داخل،مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در توضیحاتی ضمن رد این ادعا تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اتکا به تولید داخلی را سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در دولت های یازدهم و دوازدهم اعلام کرد. متن این توضیحات به شرح زیر است:

در راستای رونق و پایداری تولید داخلی تخم‌مرغ و کاهش آسیب های شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان اقدامات متعددی انجام شده است که برنامه ریزی معاونت امور تولیدات دامی برای بازسازی و بازگشت واحدهای آسیب دیده به مدار تولید و آغاز جوجه ریزی مرغ تخم گذار در مناطق عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله این اقدامات است.

این گزارش،اتخاذ راهکار افزایش سن گله در واحدهای پرورش مرغ تخم گذار را از دیگر برنامه های وزرات جهاد کشاورزی برای تامین تخم‌مرغ از تولید داخلی عنوان کرده و می افزاید:به منظور حمایت از صنعت مرغداری، پرداخت۱۰۰میلیارد تومان برای جبران خسارت مرغداران در هیات وزیران به تصویب رسیده و تاکنون۳۰میلیارد تومان به مرغداران آسیب دیده از بیماری آنفلوانزا پرداخت شده است.

این گزارش با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با آنفلوانزای پرندگان و اقدامات مستمر سازمان دامپزشکی و تولید کنندگان برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری، تصریح می کند:در حال حاضر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در۳۲کشور جهان (از جمله کشورهای اروپایی)شیوع یافته است و شیوع این بیماری موجب معدوم سازی گله های مرغ تخم گذار و افزایش قیمت تخم‌مرغ در این کشورها شده است.

این گزارش در ادامه با اشاره به این که اجازه واردات با هدف تامین کسری تولید و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و حمایت از مردم و مصرف کنندگان اتخاذ شده است، تاکید می کند:به منظور پیشگیری از سودجویی، تخم‌مرغ وارداتی صرفا با هماهنگی با اتحادیه مرغداران و از طریق شبکه های تنظیم بازار توزیع می شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید