Iranian Agriculture News Agency

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران به ایانا خبر داد:

تولید 370 هزار تن آبزی در کشور/ ایران در توسعه آبزی‌پروری چهارمین کشور نخست جهان است

توسعه آبزی‌پروری طی سال‌های اخیر از رشد بی‌سابقه‌ای برخوردار بوده است؛ به‌گونه‌ای که تاکنون 459 هزار تن انواع آبزی در کشور تولید شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 470 هزار تن برسد.

توسعه آبزی‌پروری طی سال‌های اخیر از رشد بی‌سابقه‌ای برخوردار بوده است؛ به‌گونه‌ای که تاکنون 459 هزار تن انواع آبزی در کشور تولید شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به 470 هزار تن برسد.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره رشد آبزی‌پروری در کشور گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، آبزی‌پروری در کشور از رشد بی‌سابقه‌ای برخوردار بوده است؛ به‌گونه‌ای که در مقایسه با سایر کشورها، ایران در این زمینه از رشد بالاتری برخوردار بوده است.

حسین عبدالحی افزود: استفاده از تولید ماهی در قفس توانسته در افزایش تولید نقش چشمگیری ایفا کند که بدین‌ترتیب قرار است تا پایان برنامه، سالانه حدود 20 هزار تن ماهی در قفس تولید شود.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود 450 هزار تن آبزی در کشور تولید شد، در حالی که این رقم در سال گذشته 370 هزار تن بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 459 هزار تن آبزی در کشور تولید شود.

عبدالحی ادامه داد: طی چشم‌انداز برنامه ششم توسعه، پیش‌بینی می‌شود که حدود 470 هزار تن آبزی در کشور تولید شود.

وی عنوان کرد: از تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در حوزه تولید آبزی جلوتر هستیم؛ بنابراین مشکل خاصی وجود ندارد.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


پتانسیل‌های بالای صادراتی با پرورش قزل‌آلا، کپورماهیان و میگوی پرورشی

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران یادآور شد: تولید انواع کپورماهیان، قزل‌آلا، میگوی پرورشی و... از آبزیانی است که می‌تواند در صادرات بخش آبزی‌پروری نیز مؤثر باشد.

عبدالحی تأکید کرد: در حال حاضر ایران بعد از شیلی، ترکیه و نروژ به‌عنوان چهارمین کشور نخست جهان در زمینه آبزی‌پروری شناخته شده است که این امر نشان از پتانسیل‌های بسیار بالا در این حوزه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: اگر وام‌ها و تسهیلات مورد نیاز آبزی‌پروران که از صندوق توسعه ملی و مبالغی که برای بخش کشاورزی و سایر تولیدات به‌موقع اختصاص یابد، شاهد جهش بسیار بزرگی در حوزه تولید آبزیان خواهیم بود.

عبدالحی اضافه کرد: در حال حاضر مشکل تولید آبزی نداریم، اما باید برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور فعالیت‌های آموزشی و ترویجی انجام شود.

وی در پایان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد رشد 10 درصدی در تولید آبزیان باشیم./

M-961005-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید