Iranian Agriculture News Agency

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

اعتبارات پیشنهادی برای محصول گندم در هاله‌ای از ابهام/ سطح کشت گندم زیر شش میلیون هکتار خواهد بود

دو مبلغ یک‌هزار و 700 میلیارد تومان و سه‌هزار و 300 میلیارد تومان بر اساس بودجه پیشنهادی سال 1397 برای محصول گندم در نظر گرفته شده است که باید موارد مربوط به خرید تضمینی در آن هرچه سریع‌تر در کمیسیون تلفیق مشخص شود.

دو مبلغ یک‌هزار و 700 میلیارد تومان و سه‌هزار و 300 میلیارد تومان بر اساس بودجه پیشنهادی سال 1397 برای محصول گندم در نظر گرفته شده است که باید موارد مربوط به خرید تضمینی در آن هرچه سریع‌تر در کمیسیون تلفیق مشخص شود.

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا درباره اختصاص ردیف بودجه برای خرید تضمینی گندم که در بودجه پیشنهادی اعلام شده است، گفت: بر اساس بودجه پیشنهادشده، یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بابت خرید تضمینی گندم و سه‌هزار و 300 میلیارد تومان بابت یارانه آرد و خرید تضمینی گندم مصوب شده است که در صورت تجمیع این دو اعتبار وضعیت خرید تضمینی بهبود خواهد یافت.

علی‌قلی ایمانی افزود: باید مبالغ فوق و تجمیع یا عدم تجمیع آن در کمیسیون تلفیق چکش‌کاری شده تا در نهایت مشخص شود که چه مقدار به این محصول استراتژیک یارانه تعلق می‌گیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اعتبارات اختصاص‌یافته به گندم دارای ابهام است که امیدواریم در کمیسیون‌های مربوطه هرچه سریع‌تر این وضعیت مشخص شود.

به کانال ایانا در تلگرام بپیوندید


تاکنون بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی کشور گندم کشت شده است

رئیس بنیاد توانمندسازی گندمکاران درباره وضعیت کشت گندم نیز یادآور شد: تاکنون در بیش از پنج میلیون هکتار از اراضی کشور گندم کشت شده است که از این سطح دو میلیون و 110 هزار هکتار را گندم آبی و سه میلیون و 700 هزار هکتار را گندم دیم تشکیل می‌دهد.

ایمانی عنوان کرد: امسال سطح زیر کشت گندم به‌طور قطع کمتر از شش میلیون هکتار خواهد بود.

وی ادامه داد: کشت در برخی مناطق گندم‌کاری در انتظار بارش باران است، زیرا باید مشکل آب در این مناطق مرتفع شود.

ایمانی درباره سایر نهاده‌های مورد نیاز گندم نیز تأکید کرد: بذر، کود، سموم شیمیایی و سایر ملزومات کشت آماده شده است و هیچ مشکلی در این حوزه نداریم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: رعایت اصول تغذیه‌ای می‌تواند افزایش عملکرد در هکتار را دربر داشته و هزینه‌های تولید و به تبع آن درآمد کشاورزان را افزایش دهد؛ بنابراین به بهره‌برداران توصیه می‌کنیم که با رعایت اصول فوق بتوانند علمکرد مناسبی را رقم زده تا درآمد خوبی را نیز عاید خود کنند./

M-960929-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید