Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی به ایانا خبر داد:

هدف گذاری برای ارائه 420 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی تا پایان سال

بانک کشاورزی پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال جاری، 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی تخصیص داده شود که تا آخر شهریور، 140 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

هدف گذاری برای ارائه 420 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی تا پایان سال

بانک کشاورزی پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال جاری، 42 هزار میلیارد تومان تسهیلات، برای بخش کشاورزی تخصیص داده شود که تا آخر شهریور، 140 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

رئیس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: تا پایان سال جاری، رشد 22 درصدی تسهیلات برای بخش کشاورزی پیش بینی می‌شود. بنابراین مبلغ آن به 420 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

بهزاد نیکخواه، با اشاره به اینکه سال گذشته 334 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بخش کشاورزی ارائه شد، افزود: در سال 95 نیز نسبت به سال قبل از آن تسهیلات داده شده رشد حدود 23 درصد را تجربه کرد.

به گفته نیکخواه، تا آخر شهریور امسال، حدود 140 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی تخصیص داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 23 درصد رشد داشته است. این در حالی است که معمولا هر سال بیشترین پرداختی‌های بانک، در شش ماهه دوم سال اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: به لحاظ ترکیب تسهیلات، نزدیک به 21 درصد مربوط به سرمایه بلند مدت با اهداف توسعه‌ای است و حدود 80 درصد نیز برای تامین سرمایه جاری است تا اشتغال موجود حفظ شود.

نیکخواه، هدف از ارائه تسهیلات از طرف بانک کشاورزی را چهار عنوان دانست و اظهار کرد: ایجاد امنیت غذایی، مبارزه با فقر، حفظ منابع پایه با رویکرد حفاظت از محیط زیست و توان افزایی زنان از مهم‌ترین اهدافی است که توسط بانک کشاورزی دنبال می‌شود. البته از آنجا که زنان نیز جزو تلاش‌گران عمده عرصه کشاورزی هستند، توجه به این جامعه می‌تواند برای توسعه بخشی به کشاورزی موثر باشد.

رئیس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی، با بیان اینکه باید تشکل‌های مردم نهاد مانند صندوق‌های حمایت از توسعه محصولات مختلف شکل بگیرد، گفت: برای تشخیص اهلیت اعتبار گیرنده و پیگیری سیاست گذاری‌های دولت، بهتر است که نهادهایی مانند صندوق، برای ارائه تسهیلات به بهره‌برداران وارد عمل شوند.

نیکخواه افزود: به عنوان مثال، اگرچه برخی زنبورداران هنوز به صورت سنتی از بانک کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کنند، اما بهتر است که این امر به صورت تخصصی برای هم‌افزایی بیشتر از طریق صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری دنبال شود. زیرا در این صورت شاخص‌های اقتصادی بیش از پیش محقق خواهد شد.

این مقام مسئول، اضافه کرد: اکنون نیز با مراودات بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری به نوعی تشکیل زنجیره تولید عسل هدفگذاری شده و برنامه تامین مالی برای آن در نظر گرفته شده است.

نیکخواه بیان کرد: البته در ابتدای امر، این زنجیره‌ها مدل خاصی نداشت، اما اکنون برای نخستین بار در حال بومی سازی مدل فائو برای ایران هستیم.

V-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید