Iranian Agriculture News Agency

در دومین نشست کمیته مشترک وزیران کشاورزی

ایران و فرانسه 4 تفاهم نامه همکاری کشاورزی امضا کردند

4 قرارداد و تفاهم نامه همکاری در دومین نشست کمیته مشترک وزیران کشاورزی ایران و فرانسه در شهر کلرمون فرانسه امضا شد.

ایران و فرانسه 4 تفاهم نامه همکاری کشاورزی امضا کردند


4 قرارداد و تفاهم نامه همکاری در دومین نشست کمیته مشترک وزیران کشاورزی ایران و فرانسه در شهر کلرمون فران امضا شد.
به گزارش ایانا از خبرگزاری صدا و سیما،ایران و فرانسه 4 تفاهم نامه همکاری کشاورزی امضا کردند
در این نشست که معاونان وزیران کشاورزی ایران و فرانسه نیز حضور داشتند 4 قرارداد و تفاهم نامه همکاری بین ایران و فرانسه در بخش کشاورزی به امضا رسید.
تفاهم نامه همکاری مشترک در خصوص ایجاد تعامل و ارتباط اتحادیه های کشاورزی هم تراز ایران و فرانسه و در آینده راه اندازی دفتر همکاری های مشترک اتحادیه های کشاورزی دو کشور اولین تفاهم نامه امضا شده بود.
همچنین قرارداد همکاری فیمابین شرکت اتحادیه های کشاورزی ایران (تبکا) و اتحادیه آوریل (دومین اتحادیه بزرگ فرانسه) در خصوص پروژه ملی تولید و تکثیر بذر دانه های روغنی و توسعه کشت کلزا در ایران به امضا رسید.
همکاری معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ایران و انجمن تخصصی بذر و گیاه فرانسه (گنیس) سومین تفاهم نامه همکاری و قرارداد همکاری شرکت تولید اجدادسپیدان کوثر و شرکت روم سلکشن در زمینه سرمایه گذاری مشترک انتقال و توسعه دام سبک (گوسفند) در ایران چهارمین تفاهم نامه امضا شده میان ایران و فرانسه بود.
مسائل آمریکا خللی در روابط با اروپا ایجاد نمی کند
وزیر جهاد کشاورزی پس از امضا 4 تفاهم نانه همکاری ایران و فرانسه گفت: با توجه به دیدگاه مثبتی که روسای جمهور دو کشور دارند بعید می دانم مسائلی که در آمریکا مطرح است بتواند در کارهای اجرایی تاثیر بگذارد.
محمود حجتی افزود: در این سفر جلساتی هم با همتای فرانسوی، اتاق بازرگانی و دیگر مسولان این کشور داشتیم همه حاکی از همکاری های بلند مدت در زمینه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی است.
حجتی با اشاره به امضای 4 تفاهم نامه همکاری که امروز امضا شد گفت: ما می توانیم در زمینه فنی، مالی، کشاورزی ، دامپروری و بذر همکاری هایمان را روز به روز گسترش دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به تمهیداتی که خصوصا در فرانسه پیش بینی شده و روش هایی که بانک مرکزی ما در ارتباط با بانک های فرانسوی به عنوان کارگزار در نظر گرفته مشکلی در این باره نداریم.
حجتی گفت: البته بانک های بزرگ کماکان نگران وضعیت مسائل مطرح شده در آمریکا هستند ولی این سطح از کارهایی که ما داریم انجام می دهیم ارتباطی با مسائل مالی و آمریکا ندارد. 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید