Iranian Agriculture News Agency

روند نرخ‌ها در هفته گذشته:

کاهش قیمت مرغ و جوجه یکروزه

در هفته‌ای که گذشت، به جز سویا نرخ تمام محصولات مربوط به طیور گوشتی کاهش یافت که بیشترین مقدار مربوط به مرغ کشتار بود.

کاهش قیمت مرغ و جوجه یکروزه

در هفته‌ای که گذشت، به جز سویا نرخ تمام محصولات مربوط به طیور گوشتی کاهش یافت که بیشترین مقدار مربوط به مرغ کشتار بود.

به گزارش خبرنگار ایانا، در هفته منتهی به 31 شهریور، قیمت تمام موارد بررسی شده صنعت طیور کاهش یافت. این در حالی است که از دو هفته قبل، روند کاهشی ادامه داشته و قیمت مرغ برای مصرف کننده سیر نزولی پیدا کرده است. بنابراین گزارش، در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ زنده از درب مرغداری به قیمت چهار هزار و 550 تومان خریداری شده که نسبت به دو هفته قبل، کاهشی هشت درصدی را نشان می‌دهد.

در همین راستا گوشت مرغ برای مصرف نیز با کاهشی 9.5 درصدی به پنج هزار و 700 تومان در هر کیلوگرم رسید. همچنین قیمت جوجه یکروزه از یک هزار و 775 تومان با کاهشی 100 تومانی به یک هزار و 675 تومان تنزل کرد و انتظار می‌رود این روند کاهشی که از چند هفته قبل آغاز شده بود، همچنان ادامه داشته باشد.

در هفته گذشته تنها نهاده‌ای که افزایش قیمت داشت، سویا بود که نسبت به هفته قبل از آن، با 40 تومان صعود 2.6 درصد رشد کرد. برخلاف پیش‌بینی رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی، مبنی بر خذف ارز مبادله‌ای کنجاله سویا و احتمال افزایش محصولات طیور، اما روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که نرخ این محصولات رو به کاهش بوده و این اتفاق نمی‌تواند چندان در روند آن تاثیرگذار باشد. در حال حاضر نیز اگرچه دستور لغو ممنوعیت ارز مبادله‌ای صادر شده، اما به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی، هنوز این خطر وجود دارد که با تغییر نرخ ارز، قیمت سویا رو به افزایش گذاشته و تا حدود 20 درصد بر نرخ نهایی مرغ اثرگذار باشد.

V-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید