Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایشهای گردشگری، اکوتوریسم و طبیعتگردی در کشور

برگزاری همایشهای گردشگری، اکوتوریسم و طبیعتگردی در کشور
برگزاری همایشهای گردشگری، اکوتوریسم و طبیعتگردی در کشور

همایش​های گردشگری، اکوتوریسم و طبیعت​گردی ​در کشور برگزار می​شود.

مدیر اداره کل طبیعت​گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برگزاری همایش​های متعدد با موضوع اکوتوریسم در استان​های مختلف سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین همایش اکوتوریسم در اورامان می​تواند نوید بخش برگزاری همایش​های بعدی باشد.

فیاضی در مراسم اولین همایش اکوتوریسم و کوهستان کشور که در روستای شگفت​انگیز اورمان تخت کردستان برگزار شد افزود: با توجه به برنامه ریزی​های صورت گرفته با هدف توسعه صنعت گردشگری و افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی درسال جاری شاهد برگزاری همایش​های متعدد با موضوع اکوتوریسم و طبیعت​گردی در استان​های مختلف کشورخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش اکوتوریسم و کویر، اکوتوریسم و تالاب​ها، اکوتوریسم و نجوم، اکوتوریسم و قایق رانی در رودخانه​های خروشان، اکوتوریسم و گیاهان دارویی در سال​جاری در دستور کار این سازمان قراردارد.

فیاضی ادامه داد: وجود ظرفیت​های بی​بدیل و خدادادی در همه گوشه ایران موجب شده تا ایران به یکی از برترین کشورهای تاریخی و طبیعی دنیا تبدیل شود که قابلیت برگزاری همایش​های گوناگون با موضوع و محوریت اکوتوریسم را دارد.

همایش اکوتوریسم اورمان تخت سرآغاز برگزاری همایش​های متعدد کشور

مدیراداره کل طبیعت​گردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: همایش اکوتوریسم و کوهستان که در روستای اورمان تخت کردستان برگزاری شد، اولین همایش بعد از تبدیل کمیته ملی طبیعت​گردی به اداره کل است و می​تواند بهترین سرآغاز برای برگزاری همایش​های متعدد بعدی در طول سال​جاری باشد.

وی یادآور شد: برای شناسایی منابع مستعد اکوتوریسمی بنا داریم تعدادی گردشگر خارجی را وارد کشور کنیم و روادید 60 کشور را برداریم تا گردشگران راحت​تر وارد کشور شده و با جاذبه​های گردشگری و اکوتوریسمی کشور آشنا گردند.

فیاضی تأکید کرد: بر اساس تأکیدات معاون محترم رئیس​جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع​دستی وگردشگری کشور و همچنین معاون گردشگری کشور وظیفه داریم تا طبیعت بکر و محیط زیست ایران را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی نموده و با آموزش مردم سرمایه​های ماندگار را حفظ و احیاء کنیم که اگر این عوامل نباشند قطعاً طبیعت​گردی و جهانگردی وجود نخواهد داشت./

خبرنگار: مژگان وفایی

D-910310-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید