Iranian Agriculture News Agency

در راستای بهبود مصرف آب در تایلند

استفاده کشاورزان تایلندی از اپلیکشن های مدیریت آب/ الگوهای غیر قابل پیش بینی آب و هوایی باعث سیل و خشکسالی در 10 منطقه آسه‌آن

کشاورزان تایلندی که در منطقه‌ی خارج از منطقه آبی (irrigation zone)کشاورزی می کنند، باید از اپلیکیشن های مبتنی بر گوشی های هوشمند و روش خود یادگیری آنلاین استفاده کنند. چراکه با توجه به تغییرات آب و هوایی که تهدیدی برای معیشت کشاورزان به شمار می ورد، این اقدام می تواند نقش مهمی در مدیریت آب بازی کند. این مطالب را یک مقام ارشد تایلندی به تازگی به اعضای آسه آن گفت.

استفاده کشاورزان تایلندی از اپلیکشن های مدیریت آب/ الگوهای غیر قابل پیش بینی آب و هوایی باعث سیل و خشکسالی در 10 منطقه آسه‌آن

کشاورزان تایلندی که در منطقه‌ی خارج از منطقه آبی ( irrigation zone ) کشاورزی می کنند، باید از اپلیکیشن های مبتنی بر گوشی های هوشمند و روش خود یادگیری آنلاین استفاده کنند. چراکه با توجه به تغییرات آب و هوایی که تهدیدی برای معیشت کشاورزان به شمار می ورد، این اقدام می تواند نقش مهمی در مدیریت آب بازی کند. این مطالب را یک مقام ارشد تایلندی به تازگی به اعضای آسه آن گفت.

به گزارش ایانا از سایت بانکوک پست، Royol Chitradon ، مدیر موسسه انفورماتیک آب و کشاورزی HAII) )، که زیر نظر وزارت علوم و فناوری کار می کند، گفت: "اکثر کشاورزان تایلندی در مناطق دیم که از نقاط گرمی هستند، کشاورزی می کنند. بنابراین آن ها باید یاد بگیرند که چگونه برای مدیریت منابع آب خود برای مصرف شخصی و کشاورزی از یک طرح ابتکاری به رهبری پادشاه تایلند late King Bhumibol استفاده کنند.

وی این اظهارات را در کنفرانس بین المللی با عنوان "آب پایدار برای آسه آن " ( "Water Forum II: Sustainable Water for Asean" ) در بانکوک مطرح کرد.

Royol Chitradon گفت: "جوامع محلی باید نیازهای آب خود را مطالعه کرده و تدبیری برای ذخایر آبی در زمان فصل خشک بیندیشند. تایلند به طور متوسط 754 میلیارد متر مکعب بارش سالانه ​​دریافت می کند اما سدها و مخازن تنها می تواند 10 درصد از این مقدار را یعنی 70.76 میلیارد متر مکعب، ذخیره کنند ."

وی افزود: "الگوهای غیر قابل پیش بینی آب و هوایی ناشی از گرم شدن زمین باعث سیل و خشکسالی در 10 منطقه آسه‌آن شده است و باید استفاده از طرح جدید مدیریت مصرف آب در منطقه افزایش یابد."

Chitradon خاطر نشان کرد: "البته موفقیت طرح بستگی به پذیرش از سوی جامعه محلی دارد. این درحالی است که امکان یادگیری و طراحی راه حل های توسعه پایدار باید فراهم شود."

تایلند بیش از 20 میلیون کشاورز دارد که اکثریت آن ها برای انجام کشاورزی به شدت به باران وابسته هستند و این درحالی است که تنها 42 هزار و 336 کیلومتر مربع از زمین های کشاورزی در منطقه آبی ( irrigation zone ) قرار دارند.

مدیر موسسه انفورماتیک آب و کشاورزی گفت: " HAII پروژه مدیریت آب را به 60 جامعه در سراسر کشور معرفی کرده است و نتایج به دست آمده بسیار امیدوار کننده بود. همچنین بسیاری از کشاورزان در فصل خشک به محصولات بهتری دست یافته اند و برخی از گزارش ها نشان می دهد که با استفاده از طرح های جدید درآمد شان نسبت به قبل سه برابر شده است."

وی یادآور شد: "این پروژه ها شامل ایجاد استخر بزرگ به عنوان مخازنی آبی، ایجاد کانال های کنترل سیل و افزایش اندازه سایرحوضچه های آب است."

Wijarn Simachaya ، دبیر دائمی وزارت منابع طبیعی و محیط زیست گفت: "همه جوامع کشاورزی طی دو سال آینده، به آب تمیز دسترسی خواهند داشت. همچنین امکانات تصفیه آب رودخانه های چائو پرایا، تاچین، بنگ پکنگ و سایر رودخانه ها ی مهم ، افزایش می یابد."


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید