Iranian Agriculture News Agency

رئیس خانه کشاورز ایران:دولت یازدهم توجه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته است




رئیس خانه کشاورز ایران با بیان اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته، گفت: بی نظیرترین اعتبارات تاریخ ایران در بخش کشاورزی توسط دولت یازدهم اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا؛ «عیسی کلانتری» عصر چهارشنبه در گردهمایی کشاورزان و کارشناسان کشاورزی در تالار انتظار کرمانشاه، به بهره برداری از پروژه سامانه گرمسیری کرمانشاه در دولت روحانی اشاره کرد و افزود: در این دولت بیش از 53 هزار میلیارد ریال برای این طرح جذب شد تا بزرگترین اتفاق در بخش کشاورزی غرب کشور به وقوع بپیوندد.
به گفته وی، این در حالی است که از زمان دولت آقای هاشمی که این پروژه شروع شد، تا سال 92 کمتر از 10 هزار میلیارد ریال برای پروژه گرمسیری هزینه شده بود.
کلانتری با بیان اینکه از سال 38 تا 92 بالاترین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی براساس اطلاعات بانک مرکزی به سال های 51 تا 56 بر می گشت، گفت: در همین سه سال دولت تدبیر و امید این سال ها به فراموشی سپرده شد و براساس قیمت دلار رکورد بزرگترین سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از سال 92 تا 95 اتفاق افتاده است.
کلانتری گفت: ما باید هوشیار باشیم و فریب نخوریم که در این زمینه دوستان فرهیخته وظیفه ملی دارند که در مقابل عوام فریبی ها روشنگری بکنند.
رئیس خانه کشاورز ایران افزود: دولت یازدهم توانست در این سه سال 20 هزار و 700 میلیارد تومان سرمایه بانک ها را افزایش داد تا بانک ها از ورشکستگی نجات داده و بتوانند با سایر بانک های جهانی مبادله داشته باشند.
کلانتری ادامه داد: به همت دولت تدبیر و امید رشد علمی کشور به 14 درصد که بالاترین رشد علمی در دنیاست، رسید.
وی افزود: در دولت تدبیر و امید یکهزار و 800 کیلومتر راه آهن در شرایط بی پولی و تامین منابع از بخش غیردولتی ساخته شد و بیش از 17 هزار 200 واحد تولیدی با 22 هزار میلیارد تومان تزریق منابع مالی راه اندازی مجدد شد در حالی که قبل از دولت یازدهم این واحدها تعطیل شده بودند.
وی تصریح کرد: طبق توصیه واحدهای تحت نظر سازمان ملل نباید کشوری بیش از ۴۰ درصد از آب های تجدید ناپذیرش استفاده کند که در دهه 60‌ آب برداشتی تقریبا صفر بود و در سال 70 به یک میلیارد مکعب و در هشت ساله دولت احمدی نژاد به ۱۲ میلیارد متر مکعب در سال رسید.
وی توضیح داد: در مجموع در دولت های نهم و دهم از ۲۰۰ میلیارد متر مکعب آب های زیر زمینی قابل برداشت متاسفانه به ۹۰ میلیارد متر مکعب رسید و در آن دوره به جای ۴۰ درصد به بیش از ۱۱۰ درصد استفاده رسیدیم.
کلانتری گفت: با این اقدامات تمدن کشور را نابود کردند به طوری که حتی در استان هایی مانند خراسان رضوی ۱۴۲ درصد از آب های تجدید ناپذیرش در دولت قبل استفاده شد زیرا برای آنها سرزمین مهم نیست و سرزمین ایران را سوزاندند ولی با فعالیت دولت تدبیر و امید این روند اصلاح شده و صدها هزار هکتار از اراضی به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شدند که از روند سوزاندن سرزمین جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید