Iranian Agriculture News Agency

نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه برگزار می شود

نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه بزودی در شهر مونته ویدئو برگزار می شود.

نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه برگزار می شود


نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه بزودی در شهر مونته ویدئو برگزار می شود .

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در دیدار با خوسه لوئیس رمدی کاردار سفارت اروگوئه در تهران با اشاره به پیگیری های موثر وزارت جهاد کشاورزی برای پیشبرد تفاهمات و فعالیت های مشترک اقتصادی دو کشور، اظهار داشت: متعاقب واگذاری مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از سوی هیات دولت جمهوری اسلامی ایران به وزیر جهاد کشاورزی، مقدمات لازم برای برگزاری ششمین نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهر مونته ویدئو در آینده نزدیک فراهم شده است .
هومن فتحی گفت: ظرف یک سال گذشته پیش نویس هفت موافقتنامه و تفاهمنامه در حوزه های بهداشت، علوم، کشتیرانی، حمل و نقل ، حفظ نباتات ، دامپزشکی و صدا و سیما نهایی شده و بزودی به امضاء خواهد رسید .
در این دیدار،کاردار اروگوئه در تهران نیز با ابراز خشنودی از روند پیگیری امور در جهت رفع موانع همکاری دو کشور، آمادگی کشور متبوع خود برای برگزاری نشست آتی کمیسیون مشترک اعلام کرد .
خوسه لوئیس رمدی در این نشست همچنین نظرات مقامات کشور اروگوئه را در خصوص مفاد و دستور کار کمیسیون مشترک به اطلاع طرف ایرانی رساند .
در این دیدار، صفرعلی ماکنعلی مدیر کل دفتر بین الملل و سازمان های تخصصی سازمان دامپزشکی کشور نیز از نهایی شدن اسناد و مجوزهای بهداشتی محصولات دامی با کشور اروگوئه خبر داد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید