Iranian Agriculture News Agency

اگر زنبورها نبودند، انسان‌ها با قحطی گسترده روبه‌رو می‌شدند

زنبورهای عسل آریزونا، نیاز کاشت بادام در کالیفرنیا/ فقط با 40 روز زندگی حیات می‌آفرینند/ در دهه گذشته، 30 درصد زنبورعسل‌ها در ایالات متحده، ناپدید شده‌اند

با کاهش زنبور عسل، تولیدکنندگان کالیفرنیا به‌طور فزاینده‌ای روی زنبورهای عسل آریزونا به‌منظور گرده‌افشانی، حساب باز کرده‌اند.

زنبورهای عسل آریزونا، نیاز کاشت بادام در کالیفرنیا/ فقط با 40 روز زندگی حیات می‌آفرینند/ در دهه گذشته، 30 درصد زنبورعسل‌ها در ایالات متحده، ناپدید شده‌اند

با کاهش زنبور عسل ، تولید کنندگان کالیفرنیا به طور فزاینده ای روی زنبورهای عسل آریزونا به منظور گرده افشانی، حساب باز کرده اند.

به گزارش ایانا از وب سایت Cronkite News ، در کالیفرنیا شمالی نزدیک بیکرزفیلد، منطقه Fresno و Chowchilla ، مکانی که توسط درختان بادام احاطه شده است، درحالی که می توان جعبه های سفید چوبی را در باغ دید، این کلنی های زنبور عسل است که برای حفظ رشد بادام نیاز است؛ در مجموع، باغات درخت بادام یک میلیون جریب زمین را در ایالت پوشش می دهد.

گرده افشانی گل های درخت برای تولید بادام مساله ای حیاتی به شمار می رود. بدون زنبور عسل، درختان بادام نمی توانند میوه تولید کنند. بدون گرده افشانی توسط حشرات، حدود یک سوم از محصولات باید به روش های دیگر که موثر نیست،گرده افشانی شود.

این در حالی است که ویسنته گونزالس، یکی از بزرگترین زنبورداران در آریزونا، با استفاده از دو کامیون بزرگ، کلنی های زنبور عسل خود را به چوچیلا، کالیفرنیا می رساند.

وی می گوید: "کار زنبور عسل زمانی آغاز می شود که درختان شکوفه می دهند و زمانی که بادام تولید شد، کار به پایان می رسد."

6 سال پیش، او کارش را با حمل حدود 900 کلنی زنبور عسل برای یک کارگزار در کالیفرنیا آغاز کرد. کارگزار، Ryan Cosyns ، کلنی های زنبور عسل را به کشاورزانی که نیاز دارند، می دهد، این درحالی است که Cosyns بازرسی ها را روی کلنی ها انجام می دهند تا مطمئن شود زنبورهای عسل سالم و در شرایط کار هستند. همچنین بابت هر کلنی که اجاره می کند مبلغی را به زنبورداران مانند گونزالس پرداخت می کند.

امسال، گونزالس پنج هزار و 768 جعبه یا کلنی های زنبور عسل را به کالیفرنیا حمل کرد. این درحالی است که تقاضا بالا است و گونزالس به منظور پاسخگویی به تقاضای اهالی(کشاورزان) کالیفرنیا، کسب و کار خود را گسترش داده است.

Cosyns می گوید: " باغ های بادام در کالیفرنیا حدود یک میلیون جریب را پوشش می دهد و به طوری که هر یک جریب به دو کندوی زنبور نیاز دارد. بنابراین تقاضا برای کندوی زنبور عسل بالا است. این درحالی است که کالیفرنیا کندوی زنبور عسل به اندازه کافی در اختیار ندارد."

زنبورهای عسل گونزالس، به مدت چهار تا شش هفته ، گرده افشانی باغ بادام را انجام می دهند.

گونزالس می گوید: "ما سعی می کنیم که آن ها را سالم نگه داریم تا زمانی که برای استفاده و بر آورده کردن تقاضا و در نهایت تولید بادام ، آورده شوند."

زنبورها نقش کلیدی در گرده افشانی و محیط زیست ما بازی می کنند. اما زنبورداران با یک کاهش سریع در جمعیت زنبور عسل مواجه شده اند. به طوری که مرکز تحقیقات جهانی دریافته که طی دهه گذشته، 30 درصد از جمعیت زنبور عسل در ایالات متحده، ناپدید شده اند و یک سوم دیگر از کلنی های زنبور عسل از بین رفته است.

این در حالی است که بدون زنبور عسل، برخی از محصولات را نمی توان تولید کرد و انسان ها با قحطی گسترده روبه رو می شوند. با توجه به گزارش Bee Informed ( با همکاری محققان، با استفاده از اطلاعات زنبورداران روی مساله کاهش کلنی های زنبور عسل کار می کند) ، بین ماه های آوریل 2014 و مه 2015، آریزونا شاهد از دست دادن 34.5 درصد از کلنی های زنبور عسل بود.

زنبورها به طور متوسط ​​حدود 40 روز در بهار زندگی می کنند. اما با این وجود در زندگی ما نقش مهمی بازی می کنند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید