Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با ایانا مدعی شد:

مشوق صادراتی، نوشداروی بعد از مرگ سهراب/ دامپزشکی باید مجوز واردات واکسن تب‌برفکی را صادر کند

انجمن صنفی گاوداران ایران، از طولانی شدن پرداخت مشوق صادراتی، گلایه‌مند است.

مشوق صادراتی، نوشداروی بعد از مرگ سهراب/ دامپزشکی باید مجوز واردات واکسن تب‌برفکی را صادر کند

انجمن صنفی گاوداران ایران، از طولانی شدن پرداخت مشوق صادراتی، گلایه‌مند است.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که اکنون ذهن دامداران را با خود درگیر کرده، زمان پرداخت مشوق صادراتی است.

احمد مقدسی با اشاره به اینکه مشوق 200 میلیارد تومانی می‌تواند بسیاری از گره‌های صنعت را باز کند، افزود: تعلل در این وضعیت جایز نیست؛ زیرا این پول هم می‌تواند به خروج مقداری شیر مازاد از کشور کمک کند و هم دستمزد تولیدکنندگانی که مشمول طرح خرید توافقی شده‌اند، پرداخت شود.

وی عنوان کرد: امید می‌رود این مبلغ هرچه زودتر پرداخت شده و به نوشدارویی تبدیل نشود که بعد از مرگ سهراب رسید، زیرا هر روز که می‌گذرد، دامداران ضررهای بیشتری متحمل می‌شوند و بدهی‌های آنها به بانک‌ها و اشخاص، روی هم تلنبار می‌شود.

به گفته مقدسی، طرح خرید توافقی همچنان ادامه داشته و از این طریق تاکنون 800 تن ذرت به دامداران عضو انجمن ارائه شده است. در حالی که با توجه به میانگین کشوری، در حال حاضر دامداران تا 50 درصد دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران در پایان با اشاره به شیوع تب‌برفکی در فصول سرما تأکید کرد: اگرچه سازمان دامپزشکی برای تأمین منابع مالی واکسیناسیون به‌شدت تحت فشار است، اما باید برای کمبود واکسن بت‌برفکی که اکنون در کشور احساس می‌شود، باید اقدامی اساسی انجام داده و مجوز واردات آن را هرچه سریع‌تر صادر کند./

V-950913-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید