Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام ایران در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

توزیع 645 هزار رأس دام در ماه جاری/ سود 270 هزار تومانی به ازای واردات هر لاشه

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام، از میزان توزیع دام سبک و سنگین در ماه جاری خبر داد.

توزیع 645 هزار رأس دام در ماه جاری/ سود 270 هزار تومانی به ازای واردات هر لاشه


رئیس شورای تامین‌کنندگان دام، از میزان توزیع دام سبک و سنگین در ماه جاری خبر داد.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: طبق برآوردی که از طرف این شورا انجام گرفته، مقرر است تا انتهای ماه جاری، حداقل 645 هزار رأس دام سبک و سنگین برای تأمین نیاز داخلی به کشتارگاه ارسال شود.

منصور پوریان با اشاره به اینکه قیمت فروش گوسفند و بز درب دامداری 12 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم است، افزود: از این مقدار، 370 هزار رأس گوسفند، 75 هزار رأس بز و 200 هزار رأس گوساله خواهد بود که قیمت میانگین برای دام سنگین، 11 هزار و 500 تومان در هر کیلوگرم تعیین شده است.

به گفته وی، در ماه گذشته (آبان)، 150 هزار رأس گوسفند، 185 هزار رأس گوساله و 43 هزار رأس بز کشتار شد. در حالی که 580 هزار رأس برای گوسفند، 170 هزار رأس برای گوساله و 67 هزار رأس برای بز، پیش‌بینی شده بود؛ بنابراین تنها فروش گوساله به بیش از میزان پیش‌بینی‌ها رسید و تعداد کشتار مابقی دام‌ها کمتر از انتظار بود.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام ایران درباره صادرات آبان‌ماه سال جاری، عنوان کرد: از 170 هزار رأسی که برای دام سبک پیش‌بینی شده بود، 105 هزار رأس محقق شد و در مورد گوساله نیز اگرچه 20 هزار رأس در نظر گرفته بودیم، اما میزان آن به صفر تقلیل یافت. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری، 250 هزار رأس دام سبک و 20 هزار رأس دام سنگین به کشورهای دیگر صادر شود.

پوریان در پایان با بیان اینکه از اواخر پاییز، جمعیت دام زنده رو به افزایش می‌رود و باید فکری به حال فروش آن کرد، اظهار داشت: واردکنندگان تنها در پی سود خود هستند، زیرا طبق برآوردها حداقل 270 هزار تومان به ازای واردات هر لاشه، نصیب آنها می‌شود./

V-950907-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید