Iranian Agriculture News Agency

خرید 142 هزار تن انواع دانه روغنی از کشاورزان/ موجودی کالاهای اساسی کشور مطلوب است

تاکنون 142 هزار تن انواع سویا، کلزا، گلرنگ و آفتابگردان از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

خرید 142 هزار تن انواع دانه روغنی از کشاورزان/ موجودی کالاهای اساسی کشور مطلوب است


تاکنون 142 هزار تن انواع سویا، کلزا، گلرنگ و آفتابگردان از کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش ایانا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیرعامل این شرکت از خرید 142 هزار تن انواع دانه‌های روغنی سویا، کلزا، گلرنگ و آفتابگردان در فصل خرید سال جاری از کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود این میزان به 200 هزار تن برسد.

علی قنبری افزود: با وجود اینکه امسال برای نخستین‌بار مسئولیت خرید تضمینی انواع دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ایران واگذار شده، این شرکت با تدوین دستورالعمل‌های لازم، عملیات خرید انواع دانه روغنی شامل سویا، آفتابگردان، کلزا و گلرنگ در سراسر کشور از کشاورزان را به شکل مطلوب انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون 68 هزار تن دانه روغنی سویا از کشاورزان خریداری کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود که مقدار 50 هزار تن دیگر از این محصول خریداری شود و کل خرید به بیش از 120 هزار تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: مراکز خرید این شرکت همچنین در فصل خرید سال جاری مقادیر 67 هزار تن دانه کلزا، شش‌هزار و 300 تن دانه آفتابگردان و یک‌هزار تن دانه گلرنگ خریداری و تحویل گرفته‌اند که این محصولات پس از خریداری به کارخانه‌های روغنی کشی جهت استحصال روغن تحویل داده می‌شوند.

قنبری تأکید کرد: خرید تضمینی انواع دانه‌های روغنی توسط این شرکت در سال جاری به نحو مطلوبی انجام شده و درباره تأمین اعتبارات خرید، از هیچ محلی استقراض نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: امسال 11.5 میلیون تن گندم به ارزش بیش از 147 هزار و 700 میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری و تمام بهای گندم‌ها نیز به حساب کشاورزان واریز شد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پایان اظهار داشت: موجودی سایر کالاهای اساسی ازجمله برنج، روغن و شکر در وضعیت مناسب قرار دارد و ذخایر موجود گندم نیز بیش از میزان نیاز یک سال کشور است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید