Iranian Agriculture News Agency

در بازدید جهانگیری از یک مجتمع دامپروری و شرکت تولید آبمیوه در قلعه گنج عنوان شد:

واگذاری بزهای شیری مولد اسپانیایی به روستاییان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی

معاون اول رئیس جمهوری از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج به‌عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

واگذاری بزهای شیری مولد اسپانیایی به روستاییان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی


معاون اول رئیس جمهوری از طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج به‌عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بازدید کرد.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر خود به استان کرمان، با حضور در شهرستان قلعه گنج از برخی طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان که به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد علوی سرمایه گذاری شده است، بازدید کرد و در جریان پیشرفت کارها و روند فعالیت‌ها در این طرح‌ها قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهوری ابتدا با حضور در شهرک صنعتی قلعه گنج از شرکت تولید آبمیوه پاکدیس که سال گذشته با اعتبار سه میلیارد تومان افتتاح شده است، بازدید کرد. در این شرکت هم اکنون 40 نفر در حال کار و فعالیت هستند.

جهانگیری سپس از کارگاه فرش بافی در شهرک صنعتی قلعه گنج نیز بازدید کرد و از برنامه های این کارگاه برای آموزش به هنرجویان مطلع شد.

کارگاه فرش بافی قلعه گنج براساس قرارداد شرکت سهامی فرش ایران با بنیاد علوی فعالیت خود را آغاز کرده و به زنان این منطقه فرش بافی آموزش می دهد. هم اکنون 85 دار قالی در این کارگاه مستقر شده و 60 نفر در حال حاضر در حال آموزش هستند. تاکنون 120 نفر در این کارگاه فرش بافی را فرا گرفتند و هم اکنون در منازل خود مشغول فعالیت هستند و بنیاد علوی نیز متعهد شده است تا دو سال محصولات آنها را خریداری کند.

جهانگیری سپس از مجتمع دامپروری پرورش بز شیری مولد نیز بازدید و گزارشی از برنامه های این مجتمع برای توسعه دامپروری در منطقه قلعه گنج دریافت کرد. این مجتمع دارای یک‌هزار رأس بز شیری مولد از نژاد اصلاح شده اسپانیایی است که هر بز روزانه بیش از سه لیتر شیر می دهد. قرار است با توسعه دامپروری در این مجتمع و رساندن آن به سه‌هزار رأس بز شیری، تعدادی دام به روستاییان واگذار شود تا مردم این منطقه بتوانند برای خود دامپروری کوچک راه اندازی کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید